Wat is het nut van programma's als Adobe/Photoshop Bridge en Mini Bridge?

Ik kies de foto's die ik wil bewerken normaalgesproken uit m'n Windows Verkenner (of hoe heet dat nu in Vista?) of snor ze gewoon op via Photoshop-openen.
Mis ik iets?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
4.4K

Het beste antwoord

Met Adobe Bridge kun je onder andere RAW foto's bekijken, selecteren, waarderen, allemaal tegelijk hernoemen, bewerken in de RAW converter, je metadata bekijken, meteen openen in Photoshop, etc. Ik ben zelf fotograaf en gebruik het programma heel graag vanwege bovenstaande functies. Er zijn nog veel meer mogelijkheden die het een fotograaf gemakkelijk maken om met de foto's om te gaan. Bovendien communiceert het perfect met Photoshop, wat het gemakkelijk maakt om de foto's te bewerken, op te slaan, etc.
Ben je iemand die foto's maakt in jpg formaat en gebruik je Photoshop voor bijvoorbeeld contrastbewerking of knipen, dan volstaat de windows verkenner prima en heb je Bridge eigenlijk niet nodig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nee dat was het,
De andere programma's zijn eigerlijk niet nodig
Tenzei men ze handig vind
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sommige mensen vinden het overzichtelijker met adobe photoshop (mini) bridge
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met bridge kan je eenvoudiger je foto's selecteren, vergelijken en beoordelen op de inhoud. Je kunt sneller bepalen of de foto's goed genoeg zijn voordat je ze gaat bewerken met fotoshop. Eenvoudiger bepalen of ze een goede scherpte hebben en uitvergroten naar 100% weergave.
Ook kan je ze een ster waardering geven en zo de betere alvast een speciale plek geven.
Als je uit een shoot met 200 foto's en de 10 beste uit wil filteren, dan is bridge erg nuttig en handig.
Het is natuurlijk wel een app die je zelf gewoon moet uitproberen.