is er een symbool om hoeken aan te geven in Word?

ik bedoel dus het teken dat je normaal bij wiskunde voor de letter van de hoek vermeld, om een hoek aan te geven.
bijv: *hoek symbool*A is gelijk aan *hoek symbool*B

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
40.2K

Het beste antwoord

Ja, ga in Word naar Invoegen > Symbool > Meer symbolen. Zet het lettertype op "Arial Unicode MS" en de deelverzameling op "Wiskundige symbolen". Daar kun je het logo vinden dat je zoekt. Selecteer dat logo en klik op invoegen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik weet niet of de logo's als blokje worden weergegeven op deze site, maar misschien kun je dit icoontje kopieren naar Word en vervolgens het lettertype op Arial Unicode MS zetten:

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zie het!
dankjewel!

Andere antwoorden (4)

ik dee altijd |_ 1
( lage streepje en shift + de knop links naast enter )
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in mijn word zitten helemaal onderaan in de lijst een aantal wingdings en webdings daar zijn de normale tekens vervangen door symbolen. Ik heb er even in gekeken en zie niet direct wat je zoek maar misschien moet je er eens in grasduinen, is er iets dat erop lijkt
13 jaar geleden
Klik op Invoegen > Vergelijking
Klik daarna in het vak met symbolen op het onderste kleine pijltje (als de cursor erop staat zie je de tekst "Meer - Een symbool toevoegen aan de vergelijking")
Klik in het vakje dat je nu ziet op het pijltje bovenaan naast de titel in het blauw waar bv. staat "Elementaire wiskunde"
Klik op Geometrie.
De hoek is het eerste symbool.
Je kunt ook kiezen tussen Professioneel, Lineair of Normale tekst.

Ik probeer enkele screenshots bij te voegen maar schijnt niet te lukken want zie niks in "Toon voorbeeld".
Sorry hoor, dit is de eerste keer dat ik hier kom en bij toeval zag ik je vraag.

Groetjes,
Astra
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer eens of Alt+28 het symbool is dat je bedoelt.
Groeten, Bennie