Hoe kan ik er bij google voor zorgen dat ik kan zien of de pagina waar ik op ga klikken geen virussen bevat?

Ik heb al vaker last gehad van virussen en dat kwam ook door de pagina's waar ik op klikte bij google. Er zal toch wel wat zijn dat dat tegenhoud?!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
met norton antivirus zie je er een v'tje bij staan als er geen virussen zijn op de website, dus misschien moet je Norton antivirus aanschaffen..

Het beste antwoord

Om met je laatste vraag te beginnen: nee, er is niets wat je tegenhoudt om virussen of spyware te downloaden. Wel zijn er allerlei programma's die je waarschuwen of de website die je wilt bekijken veilig is of niet.

Verschillende anti-virussoftware (ook de gratis programma's zoals AVG en Avast) bieden die mogelijkheid. Bij elke website die je bezoekt (of zoekt op Google) zie je een groen, rood of oranje teken staan waaruit blijkt hoe veilig de site is.

Je kunt dergelijke software ook gratis downloaden. Er zijn verschillende programma's zoals:
- Web of Trust: http://www.mywot.com/en/download
- McAfee Site Advisor: http://www.siteadvisor.com/

Omdat vooral Firefox regelmatig allerlei vernieuwingen doorvoert, werkt de McAfee Site Advisor tijdelijk niet meer bij die browser, maar bij Chrome en Internet Explorer doet-ie het prima.

Op de afbeelding zie je hoe de betrouwbaarheid van websites door McAfee wordt aangegeven.

Toegevoegd na 5 minuten:
Bij twijfel aan de betrouwbaarheid kun je een website ook altijd nog even scannen, b.v. op deze site:
http://sitecheck.sucuri.net/scanner/
Plaatje bij antwoord
Pieter2011
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Daarvoor gebruik ik AVG Virus scanner. Als je die hebt gedownload, komen er vanzelf tekentjes achter de zoekresultaten van google. Als het tekentje rood of oranje is, is het gevaarlijk, als het groen is, is het veilig.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik heb even een linkje toegevoegd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je een virusscanner? Ikzelf heb Norton Internet Security. Zoals hij al zei, bij een v´tje is de pagina vrij van virussen en bij een kruisje zal hij je ook waarschuwen voor virussen. Dan laat hij je niet verder op de site tenzij je zelf toestemming geef.