Als je een pc koopt waarop Windows al is geinstalleerd, hoe kan je dan na een computercrash windows opnieuw installeren?

Niet dat ik mijn Windows opnieuw moet installeren, maar ik heb een pc waarop windows 7 premium al is geinstalleerd toen ik hem kocht in de winkel en ik heb er geen Windows dvd erbij gekregen. Via het configuratiescherm zie ik wel wat het serienummer is van windows 7, maar stel mocht mijn computer vastlopen, crashen of wat dan ook, hoe kan ik dan op een legale wijze windows 7 opnieuw installeren?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
idd een goeie vraag
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
thx :)

Het beste antwoord

Allereest schrijf het serienummer op en bewaar dit goed.

Je kunt op het Net vrij gemakkelijk Win7 downloaden, als je een beetje zoekt. Ik mag je niet zeggen waar want dan krijg ik ruzie met de moderatoren.

Het handigste is om een kopietje te maken van de installatieschijf van een kennis, en gebruik dan je eigen serienummer bij een crash.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan loop je wel risico op virussen als je dit soort software gaat downloaden!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je het uitpakt en dan goed scant met een viruskiller is er niets aan de hand.

Andere antwoorden (4)

De hele windows installatie staat zelf ergens op een gedeelte van je harde schijf dus je hebt geen dvd nodig, je kan simpelweg het herstel programma opstarten en windows opnieuw installeren vanaf je harde schijf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hoort een Windows DvD te krijgen, of bij sommige PCs moet je hem direct branden de 1e keer dat de PC opstart. Daarvoor heb je betaald. Vaak is er een recovery schijf als onderdeel van je harde schijf maar daar heb je niks aan als je harde schijf crasht. Als je je legale key hebt moet je met die key dezelfde versie (belangrijk!) van Windows 7 opnieuw kunnen installeren. Maar dan mag het geen OEM versie zijn dacht ik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je een nieuwe pc koopt zit er of een installatie pakket bij
of en dat is de laatste jaren standaard geworden ene fabrieks partitie
Als je dan de pc opstart staan er vaak een programma op waarmee je een fabrieksinstellingen dvd set kan branden
dit is eigenlijk het eerste wat je moet doen voordat je verder gaat

het is niet een set dvd die je elke keer hoeft te gebruiken
in de meeste gevallen kun je toe met systeem herstel en zelf kun je, als het echt helemaal fout gaat opstarten vanaf de fabrieks partitie en de hele zaak daar er weer op zetten
de set DVD die je ECHT moet branden.

Kunnen je echt uit de brand helpen als je harde schijf helemaal kapot is zodanig dat je niet eens meer kunt opstarten (zelf niet van die verborgen partitie
)
je kunt dat simpelweg een nieuwe harde schijf kopen
en dan met de dvd set alles er weer op zetten
brandt je die set niet dan verlies je ook bijvoorbeeld de extra programma,s die er op staat zoals bijvoorbeeld office o.i.d
het serie nummer op de windows genuine sticker is ook erg belangrijk dus op de pc plakken als ie daar nog niet op zit
en verlies hem niet !
capthavoc
12 jaar geleden
Ik heb er een CD bij gekregen om het programma weer opnieuw te installeren.