Video camera to pc

Goedenavond,

Ik heb vandaag een videotje voor een schoolproject gemaakt met de camera van mijn vader (een NV-GS140) en ik wou deze zojuist op de PC zetten via Windows Movie maker, windows movie maker ziet de camera, hij neemt ook op, alleen zodra ik de video stop omdat het benodigde stukje af is, en op voltooien druk crashed windows movie maker, zonder mijn video op te slaan ;( ik heb dit momenteel 3x geprobeerd, alledrie de verschillende opties van wmm geprobeerd, maar allen geven hetzelfde resultaat.

Heeft iemand van jullie hier een oplossing voor, of eventueel een ander programma dat de klus wel kan klaren?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

De antwoorden die aanbevelen om je filmke eerste te kopiëren gaan je niet helpen volgens mij:

De NV-GS140 is een camera die op mini-DV werkt: het proces om je filmpje te kopiëren bestaat hier niet echt (niet in de zin dat zij het gebruiken althans): de film dient 'getrasfereerd' te worden (wat in wezen gewoon kopiëren is, maar toch anders dan hierboven gebruikt).

Als Windows Movie maker het laat afweten, moet je op zoek naar andere software om je DV te transferen naar je PC:

Adobe Premiere, WinDV, Avid, Sony Vegas, ... zijn allemaal mogelijke candidaten.

WinDV is een aanrader omdat het in tegenstelling tot al de rest gratis is. Zie de eerste bron voor een download.

Voor wat meer uitleg over WinDV en zeker als je je video naar DVD wil krijgen, zie de tweede bron.

Voor meer algemene hulp, zie de derde bron.

Succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt!! ik ga het meteen uitproberen!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het probleem lag uiteindelijk bij Viesta, op een xp-computer zijn er geen problemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het was niet de oplossing voor mijn probleem, maar absoluut een waardevol antwoord dat me geholpen heeft. bedankt!

Andere antwoorden (3)

Kopieër eerst het filmpje van je camera naar je PC zelf (Mijn Documenten bv.), en probeer het dan nog eens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wel fijn als je ook zegt hoezo je het -min't..
Sla het video'tje gewoon even op in een map en ga daarna aan de gang met movie maker. Dit is na mijn idee de meest eenvoudigste optie, waarvan je zeker weet dat het bestandje niet verloren gaat...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kun je hem niet eerst in een map op je PC zetten? En dan van daaruit openen met Windows Movie Maker.

Ik weet ook niet waar het door komt, maar ik kan zelden of nooit een bestand (film of foto) rechtstreeks van de camera in een programma laoden zonder dat deze crasht. Maar het lukt vaak wel wanneer ik hem eerst op PC opsla en dan open met het bijbehorende programma.

Bovendien heeft Windows Moviemaker wel vaker de nare eigenschap om ondertussen te crashen. Gewoon telkens even je *project* opslaan, dan opent hij daarna altijd weer vanaf je was gestopt.

Dus niet opslaan als film maar als *project*, dan kun je hem ook altijd nog weer bewerken.

Toegevoegd na 50 seconden:
Sorry, voorgaande antwoorden stonden er nog niet toen ik deze opsloeg.

Toegevoegd na 1 minuut:
laoden = loaden