Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe verklein ik de regelafstand tussen twee zinnen als ik een groot lettertype gebruik in Word?

Ik gebruik de Engelstalige versie van Word/Office 2013.

4 jaar geleden
in: Software
2.2K
Niesje1973
4 jaar geleden
Thx, maar als ik de afstand daar kleiner maak schuiven de letters in elkaar...
Niesje1973
4 jaar geleden
Dank je, ik heb maar besloten een ander lettertype te gebruiken waarbij de afstand kleiner is.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ga met de rechermuisknop op de tekst staan, en kies "Paragraph".
tabblad Indents and Spacing
Daar zie je bij het kopje Spacing Before and After en Line Spacing staan. Bij de laatste kan je de afstand tussen de regels instellen. Before and After gelden voor de bovenste en onderste regel van een alinea.

Dit kan je ook vinden via de Ribbon, bij Home, kopje Paragraph. Het iccontje is degene met de regels en met een pijl omhoog en naar beneden (met een drop down menu optie er bij (te herkennen aan het driehoekje dat naar beneden wijst).
Toegevoegd:
Ik begrijp dat de regels in elkaar schuiven.
Dit kan meerdere oorzaken hebben.
1. De letters zijn groter dan de gewenste regelafstand. Dan moet je de letters kleiner maken.
2. je bent ingezoomd. De tekstopmaak gedraagt zich soms anders. Zet het beeld terug op 100% of kijk naar het printvoorbeeld (zie je ook vaak met tabellen).
3. Lijkt op punt 1. Als je kijkt bij de Line Spacing, zie je helemaal aan de rechterkant een klein vak met At: Hierin kan je handmatig de regelafstand instellen. Als je hier 1 kiest, wordt er altijd rekening gehouden met de lettergrootte.

Mocht dit niet lukken, maak een screenshot van de tekst en de instellingen. Dan kan ik (of iemand anders) beter bekijken wat er mogelijk aan de hand is.
(Lees meer...)
Toegevoegd op 05 juni 2019 07:18: tekst
Thecis
4 jaar geleden
Thecis
4 jaar geleden
Ik begrijp dat de regels in elkaar schuiven.
Dit kan meerdere oorzaken hebben.
1. De letters zijn groter dan de gewenste regelafstand. Dan moet je de letters kleiner maken.
2. je bent ingezoomd. De tekstopmaak gedraagt zich soms anders. Zet het beeld terug op 100% of kijk naar het printvoorbeeld (zie je ook vaak met tabellen).
3. Lijkt op punt 1. Als je kijkt bij de Line Spacing, zie je helemaal aan de rechterkant een klein vak met At: Hierin kan je handmatig de regelafstand instellen. Als je hier 1 kiest, wordt er altijd rekening gehouden met de lettergrootte. Mocht dit niet lukken, maak een screenshot van de tekst en de instellingen. Dan kan ik (of iemand anders) beter bekijken wat er mogelijk aan de hand is.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding