Kan ik het geluid van mijn laptop verhogen zonder boxen aan te sluiten?

Is er een programmatje of optie waarmee je het volume van je laptop (zelf) kan verhogen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
1.5K

Het beste antwoord

Nee, de speakertjes zijn aan een maximum vermogen gebonden. Je zou ze opblazen als je er meer vermogen door gaat sturen.
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Afhankelijk van je besturingssysteem kun je het totaalvolume regelen met de volumeknop op de taakbalk EN met de volumeknoppen in configuratie Geluiden- en Audioapparaten, optie volume "geavanceerd" (XP) of in de Mixer (Vista,Windows7)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De combinatie van de kleine speakertjes en een kleine versterkerchip in de laptop is aan een maximum gebonden.
Als je alle softwarematige regelaars op maximum hebt staan dan kan het niet harder.
Je kunt wel met een paar goede speakerboxjes die je op de koptelefoon aansluiting aansluit een klein beetje meer krijgen: vaak hebben grotere boxen een beter rendement (en een veel betere kwaliteit).
Het meeste geluid is alleen mogelijk met een losse versterker en boxen of een setje actieve speakers.