Ik kon eerst blu ray afspelen op laptop gewoon met dvd speler nu niet meer na reparatie van laptop kan dit wel ?

asus k50id laptop kon ik gewoon bluray afspelen, na reparatie kan het niet meer. Kan dit eigenlijk wel afspelen met gewone dvd speler? nu ben ik aan het twijfelen of het wel bluray films waren die ik had gedownload.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Je haalt alles door elkaar.

1. Blu-ray Discs kan je nooit in lezen met een DVD-speler
2. Downloaden van bestanden heeft niks met je speler te maken, behalve als je die bestanden eerst brandt.

Geef eens aan wat je precies gedownload hebt, ik gok een dergelijk bestand:

Naamfilm.1080p.x264(Blu-Ray RIP).MKV

Als het echte Blu-Ray's zijn geweest die je hebt gedownload heb je een mappenstructuur gedownload van meestal meer dan 20GB.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ perfect antwoord
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thor.2011.720p.BluRay.x264-Felony, deze heb ik gedownload. Ik keek voor de reparatie blu ray films dacht ik?. laptop is bij asus zelf geweest voor reparatie. nu laat vlc 5 sec film zien en dan freezd hij
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zet niks op cd kijk altijd direct met vlc player daarvoor bsplayer
escape
12 jaar geleden
Dit is een laptop die geleverd wordt met een Combo DVD-Bluray-speler.
Als extra optie. Waarschijnlijk is die vervangen door een simpele DVD-speler, die zit in de goedkope uitvoering.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is geen Blu-ray (ondanks dat er bluray in de titel staat). Dat is een Blu-ray rip, als je die niet af kan spelen moet je codecs gaan downloaden, het heeft NIKS maar dan ook NIKS met je DVD-drive te maken. Een Blu-Ray is een schijfje die je in de winkel koopt, beschreven of onbeschreven, als je daar mee gaat werken heb je pas wat met je drive te maken. Waarschijnlijk heb je gewoon een DVD-drive en geen Blu-ray drive.
escape
12 jaar geleden
Ah, shit, ik ben er ingelopen, ik lees nu ook dat ie ze downloadt. Sorry.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja jongens niet iedereen weet alles van computers af. Bedankt voor de hulp en uitleg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat het met VLC niet lukt is vreemd, ik zou een deinstallatie doen (configuratie scherm>programma's>VLC deinstall) en opnieuw installeren. Als hij het dan nog niet doet zou ik even k-lite codec pack downloaden (daar zit ook een mediaplayer bij genaamd MPC) en dan kan je echt elk bestand afspelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vlc doet het niet bij mij. ik had k lite pack er op gezet, nu doet hij het met windows media player snap het ook niet met vlc alles al gedaan.

Andere antwoorden (2)

Ik denk dat je de videokaart drivers moet installeren. Degene die je laptop gerepareerd heeft is dat denk ik vergeten. Dan verlies je veel "performance"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb alles up to date nieuwste drivers er op alles
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan snap ik echt niet waarom je die bluray rips ineens niet meer zou kunne afspelen met VLC
De DVD-combodrive die ook bluray kan afspelen was een optie bij deze laptop. Het is dus zeer goed mogelijk dat ze er een normale DVD lezer/schrijver in hebben gestopt.
In dat geval ben je 'genept' en zou ik heel snel gaan klagen bij de reperateur.
escape
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zou asus zelf ook dit soort dingen kunnen doen
escape
12 jaar geleden
Ja, waarom niet. Als we niet uitgaan van kwade opzet, kan het nog steeds een vergissing zijn.
Mail ze eens met je klacht en vraag of ze wel de goede player in je laptop hebben gezet bij de reparatie.
escape
12 jaar geleden
Ik zie nu dat je bij een ander antwoord vertelt dat je gedownloade films wilt afspelen. Dat heb je niet in vraag gezegd, waarmee je iedereen op het verkeerde been zet.
Ik zou de vraag maar verwijderen en hem opnieuw stellen, maar nu met de goede info.