Hoe kan je een mp3/wav omzetten naar video-formaat?

Een paar foto's of zo toevoegen zou leuk zijn, maar hoeft niet per se. Ik wil die vid's sharen op facebook of G+ of youtube ofzo, want je kunt daar nix met mp3's.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
2.2K

Het beste antwoord

Als je XP hebt, staat Windows Movie Maker waarschijnlijk al op je pc, zo niet dan kun je het hier downloaden:
http://www.downloadstad.nl/software/Videobewerkings_Software/Windows_Movie_Maker.html

Open het programma, klik op Foto's toevoegen (zie afbeelding 1, bij punt 1) en selecteer de foto's uit een map op je pc. Ze verschijnen in het bovenste blauwe vlak van Movie Maker. Zodra ze daar staan is het verstandig om via Bestand > "Project opslaan als" het bestand even ergens op te slaan. Handig mocht er later iets misgaan!

Sleep de foto's die je in de video wilt gebruiken in de juiste volgorde naar beneden, tot ze naast de tekst "Storyboard" of "Tijdlijn" staan.
Met de beelden ben je nu klaar, tenzij je nog teksten, effecten of overgangen wilt toevoegen (zie afbeelding 2). Ook kun je, in de tijdlijn, de rechterkant van de foto's naar rechts of links slepen, zodat de foto's langer of korter worden getoond.

Als dat gebeurd is, klik je op Audio of muziek (zie afbeelding bij punt 2) om het MP3-bestand dat op je pc staat toe te voegen. Ook daarvan kun je de lengte inkorten.

Klaar? Ga dan linksboven naar Bestand en kies voor Filmbestand publiceren. De video die er nu uit komt rollen, kun je b.v. op YouTube zetten, maar daarvoor moet je wel eerst een gratis account aanmaken.

Succes!
Plaatje bij antwoord
Pieter2011
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je kunt geen audio-bestand omzetten naar video, je kan wel aan een video-bestand een audio-bestand toevoegen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit kun je doen met Windows movie maker, waarschijnlijk staat dat op je computer! Dan zet je de foto's erin, muziekje er onder en klaar!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan heb je Adobe after effects en Sony Vegas pro.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Movie maker zit op elke Windows computer, ook xp.