Ik wil een foto van 10 x 15 veranderen naar 10 x 10 waarmee kan ik dat doen ??

Ik wil een foto van 10 x 15 veranderen naar 10 x 10 waarmee kan ik dat doen ?? ik kan het namelijk bij mijn printer niet op 10x10 krijgen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
3.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een foto van 5x10 staat niet in verhouding tot een foto van 10x15....

Antwoorden (4)

Picasa van google (gratis)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met je fotoprogramma een nieuw bestand aanmaken van 10x10 daar je foto van 10x15 in plakken en opslaan, Er kunnen wel wat delen van de foto wegvallen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of met crop, dat zit in elk fotobewerkings programma wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij foto's bewerken moet je eigenlijk liever in pixels dan in centimeters denken. Jij wilt je foto inderdaad "croppen" (bijsnijden). Dat kan met diverse (gratis) foto bewerkings programma's. Creme de la creme is natuurlijk PhotoShop, maar Picasa is ook mogelijk. Ik gebruik zelf altijd het gratis programma Paint.net (http://www.getpaint.net/), werkt ook prima.