Als ik Dropbox (betaald) wil gebruiken als 'server' , moet mijn collega dan ook over zoveel opslagcap. beschikken en dus een betaald account hebben?

Ik heb een betaald account op Dropbox. Mijn collega heeft een gratis account. Ik wil met haar data uitwisselen en Dropbox dus eigenlijk gebruiken als een soort 'server'. Nu krijgt zij echter elke keer de melding dat haar opslagruimte niet toereikend is. Moet zij dan ook een betaald account nemen? Zij maakt toch gebruik van mijn ruimte?

Ik kan wel bestanden blijven uploaden, die zij dan ook kan zien en bewerken. Als zij er iets op zet, kan zij deze gegevens (ondanks de melding van de ontoereikende opslagcapaciteit) wel zien, ik echter niet.

Wie weet raad voor deze kleine zelfstandig ondernemer, zonder dat het mij (weer) extra geld kost?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (1)

Je kunt bij een betaald account max twee gb met een niet betalende gebruiker delen. Dat is het verdienmodel van dropbox.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank voor je snelle antwoord. Ik kan de data inderdaad wel delen, het komt er echter op neer dat zij, in mijn geval, de data dan toch niet kan bewerken en terugzetten... En dat is nu net de bedoeling... Daarom schreef ik al dat ik Dropbox als een soort 'server' wil gebruiken.