Als ik iets wil uit printen kan dat niet omdat er geen printer geinstalleerd is hoe los ik dit op?

Er is geen printer geinstalleerd geeft mijn pc aan, dan moet ik op printer toevoegen drukken en dan staat er dit: Kan printer toevoegen niet openen, De lokale print spooler-service wordt niet uit gevoerd. Start de spooler opnieuw op of start de computer opnieuw op, Wat is de spooler?
opnieuwopstarten van de computer lukt niet

Toegevoegd na 47 minuten:
Sorry ikbedoel opnieuw opstarten werkt niet ( heeft geen nut al geprobeerd!)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
1.1K

Het beste antwoord

Je print spooler service staat om onbelende reden uit.

Zo zet je hem aan:

- Druk op de toetscombinatie: windowstoets - R
- type: services.msc
- zoek de print spool service in de lijst
- rechtsklik erop
- kies 'eigenschappen'
- verander bij 'opstarttype' naar 'automatisch'
- klik nu in ditzelfde venster op 'starten'

Probeer nu nog eens de printer toe te voegen!
Ben benieuwd ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel erg bedankt ik hoefde niet eens meer de printer toe te voegen hij deed het gelijk al!

Andere antwoorden (2)

Installeer een pdf printer zoals bv cutepdf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben benieuwd waarom dat de oplossing zou kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om dan vervolgens die PDF weer uit te aan printen ofzo? Raar antwoord, daarom ook een dikke min.
Als je wel gewoon een printer geïnstalleerd hebt en je ook altijd hebt kunnen printen, is opnieuw opstarten van pc en printer vaak wel de meest voorkomende oplossing. Uit jouw opmerking dat de pc niet opnieuw wil opstarten maak ik op dat er duidelijk iets "vastgelopen is". Om opnieuw op te starten zul je dan je computer uit moeten schakelen en dan opnieuw moeten aan doen. Als het nog lukt, voor het uitschakelen nog bestanden op te slaan als je dat nog niet gedaan hebt, doe dat dan ook eerst nog even. Uitschakelen bij een vastgelopen pc kun je meestal doen door de aan/uit knop ingedrukt te houden tot ie uit gaat. Zet intussen ook je printer even uit en zet na een minuut alles weer aan.

Dus even alles op een rijtje:

1. Indien mogelijk openstaande bestanden (word document o.i.d.) opslaan waar je mee bezig was, zodat je niks kwijt raakt.
2. Computer uitschakelen door aan/uit knop ingedrukt te houden.
3. Printer uitschakelen
4. Computer weer aanzetten
5. Printer weer aanzetten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry ikbedoel opnieuw opstarten werkt niet ( heeft geen nut al geprobeerd!)
Amadea
12 jaar geleden
Zoals Frans117 al aangeeft in de reactie bij de vraag zul je de printer opnieuw moeten installeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad, dat is in dat geval waarschijnlijk de beste oplossing.