Hoe kun je in photoshop 2 afbeeldingen van je computer in verschillende lagen in 1 afbeelding krijgen?

Ik heb een foto en ik heb een achtergrond in mijn documenten staan en deze wil ik samenvoegen tot 1 afbeelding, maar wel in verschillende lagen. het probleem ligt in het openen. Wanneer ik beide documenten open in Photoshop, krijg ik ze in 2 verschillende vensters en niet bij elkaar. Wanneer ik eerst de ene doe en dan een nieuwe layer aanmaak en daar probeer de andere in de kopiëren, openen of wat dan ook, werkt dit niet. Heeft iemand enig idee hoe dit kan en hoe ik beide afbeeldingen wel bij elkaar kan krijgen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
10.9K

Antwoorden (5)

Je opent de ene, en gaat naar layer: add layer. Vervolgens sleecteer je daar de laag waar je de nieuwe foto in wilt plakken. Open de tweede foto, selecteer alles (ctrl + a) copieer (ctrl + c) en selecteer weer de eerste foto. Dan weer: ctrl+v en klaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beide selecteren en merge layers uitvoeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
File => Place
Bestand opzoeken
Vinkje aanklikken

en dan eventueel nog met de rechter muisknop op de layer klikken en dan klikken op rasterize layer
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Open beide afbeeldingen.
Ga dan naar de afbeelding die je over de andere wilt leggen. Kies hier de laag 'achtergrond'.
Selecteer dan alles ctrl-a en kopieer dat ctrl-c

Ga dan naar de andere afbeelding. Klik ook hier op de achtergrond laag en ga dan plakken ctrl-v.
Nu moet er een nieuw laag zijn gekomen boven de achtergrond laag.

Toegevoegd na 53 seconden:
Als je de twee schermen (afbeeldingen) naast elkaar zet, dan kan je ook de ene afbeelding slepen naar de andere. Zorg wel dat je de achtergrond laag actief hebt staan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zie dat je bij Jelle antwoord een reactie hebt gezet.
Daar ga ik dan even op in, maar zet de mogelijke oplossing van begin tot eind neer voor je.

- Open de twee afbeeldingen.
- Ga naar de afbeelding die je wilt plakken in de andere afbeelding. Heeft die afbeelding meerdere lagen, kies dan de juiste laag. Staat er een slotje bij de laag die je hebben wilt, doe dan een dubbelklik op het slotje en in het openende schermpje kies je een naam & OK. Je hebt nu de nodige laag van het slot gehaald.
- CTRL+A (selecteer alles) op de goede laag van die afbeelding.
- CTRL+C (kopieer die laag)
- activeer de afbeelding waar je de laag op wilt plakken.
- CTRL+V (plak de laag op de voorgaande)

Zie je geen verandering dan kan het zijn dat je:
1. je laag onder de ander hebt geplakt. Doe dan de "oogjes" aan uit om de laag er onder te zien.
2. je nieuw geplakte laag veel te groot of veel te klein is.
Kies in dat geval de geplakte laag, kies edit en dan scale.
Er verschijnen "greepjes" rond je laag. Sleep ze tot het past.
Zie je niets dan moet je uitzoomen want dan is de te plakken laag veel groter dan de laag waar je het in probeert te plakken. Dat is een verschil in resolutie.
Ben je uit gezoomd kies dan opnieuw voor "edit" "scale" en pas de afmetingen aan met de "grepen". Zie je die nog niet, zoom dan nog verder uit, net zo lang tot je de greepjes in beeld hebt.
Heb je de grepen eenmaal in beeld, dan verschaal je tot beide lagen even groot zijn.

=> Om ze in de juiste verhouding te laten krimpen of groeien druk je de shift-toets in vlak voordat je aan de "grepen" gaat "trekken"

Toegevoegd na 4 minuten:
En druk op "enter" om je verschaling te bevestigen.