Windows Vista installeert geen updates en is heel erg traag geworden hoe kan ik dit oplossen?

Mijn windows Vista laptop uit. 2007 is de laatste tijd erg traag geworden, opstarten duurt lang en programma's openen duurt ook een eeuwigheid. Vista wil ook al een tijd geen updates meer installeren. Achter bijna elke update staat mislukt.

Mijn laptop specificaties zijn:
2 gigabyte werkgeheugen.
1.7 GHz Intel pentium dual Core processor.
120 gb hardeschijf.

Het Windows index cijfer is ook gedaald van 3.4 naar 3.1
Het is een legale versie van windows.
Windows wil ook geen programma's zoals iTunes meer installeren.
Weet iemand hoe ik dit het beste op kan lossen? mischien door Windows opnieuw te installeren of is er mischien een andere manier om dit op te lossen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt vista wel opnieuw installeren, maar dan gaat 'ie volop updaten om de boel weer bij te werken en juist door al die updates wordt 'ie steeds trager.

Antwoorden (3)

Het klinkt alsof je harde schijf vol is. Hoewel je dit niet meld. Wat is zijn lege schijf ruimte? Als de hdd onder de 1 gig zit kan hij geen updat's meer instaleren en wordt de drive index tijd hoger en dus je schijf trager (je index cijfer is waar het laagst ??). Hou er rekening mee dat updat's er van uit gaan dat pc's sneller zijn ( lees nieuwer).. Het kan dus gebeuren dat bepaalde updates te zware belasting worden voor je single core proccesor. Kortom mischien wordt het tijd om een upgrade kit te kopen..

Toegevoegd na 59 minuten:
Ja dat klopt zag niet zo snel dat het duel Corelio was sorry, als het systeem niet goed wil instaleren betekent het meestal dat er hardware matig iets niet klopt. Opnieuw instaleren van Windows is een goed idee, waarom tweivel je aan het goed instaleren, ervaring? Dat je grafische kaart lager is gewogen duid op software drivers heb je deze al Edna geprobeerd te updaten ? Meer intern geheugen maakt pc ook sneller, wel even je flash mem op de HDd aanpassen. Mischien toch proberen eerst om een boot cd te maken en Windows opnieuw instaleren. Mocht je problemen krijgen, meld me de foutcode even.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat betreft de performance kun je CCleaner gratis downloaden van het internet en draaien, in de meeste gevallen zijn dan je problemen verholpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oké bedankt ik zal er naar kijken
120 GB?? je hebt gewoon een volle harde schijf, das duidelijk.
Het snelste is troep weghalen uit je Temp folder, geen IE gebruiken, zoek naar dupicaat bestanden

1e Het ALLER beste is terug naar WinXP
2e beste Vista + progs opnieuw installeren
3e beste is Al je programmas deinstalleren en opnieuw installeren.

Met 120gb op je hdd zou ik geen Win7 doen, dat kost je al 9 GB
Win XP 2 gb, Vista 6-7 gb