Hoe kan ik een eigen melding maken bij een website die ik geblokkeerd heb?

Als je een verkeerde url intypt in Firefox of een andere webbrowser krijg je altijd een melding. (bv.: de webpagina kan niet weergegeven worden) *zie afbeelding

Zou je zelf een melding kunnen maken bij een website die je geblokkeerd hebt? en er voor zorgen dat bepaalde websites zelfs niet in een venster openen (zogenaamde pop-ups).

Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (1)

Dat hangt af van de webserver die je gebruikt. In Apache kun je geblokkeerde websites (cq IP-adressen) verwijzen naar een eigen pagina, waarin je vervolgens aangeeft dat website geblokkeerd is. (Hetzelfde zie je wel eens als een pagina niet bestaat, dan verschijnt bijv. iets van : sorry, pagina niet gevonden etc... ipv de standaard 404 foutmelding). Een geblokkeerde website geeft een 403-foutmelding. Deze kun je vervolgens "doorsturen" via htaccess.

Toegevoegd na 3 minuten:
Het 2e deel van de vraag "en er voor zorgen dat bepaalde websites zelfs niet in een venster openen (zogenaamde pop-ups)." graag toelichting wat je bedoeld (Geblokkeerd is geblokkeerd, of de website dan wel of niet in een nieuw venster opent doet er niet toe).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn vraag is verkeerd begrepen denk ik. Stel ik wil de website van Philips blokkeren, dat kan op verschillende manieren denk ik. Ik heb dat een tijdje geleden eens gedaan via het host bestand op mijn pc. Als ik nu toch naar de website van bv. Philips zou willen surfen krijg ik een melding van kan de webpagina niet weergeven. Ik zou die melding die je dan krijgt willen personaliseren. Zodat je een andere melding krijgt voor websites die je geblokkeerd hebt dan voor websites die niet bestaan of dergelijke. & Stel dat je de website van BMW wilt bezoeken en er opent plots ook een website ook van PartyPoker, hoe kan je verhinderen dat die website (=venster) zelfs opent als je die website bezoekt? De websites zijn enkel voorbeelden, is niet dat ik die wil blokkeren. (behalve PartyPoker dan misschien) Toch bedankt voor je antwoord, kan ik misschien nog gebruiken als ik een website wil maken.