Hoe zorg ik ervoor in Firefox dat ik weer trefwoorden in de adresbar kan typen om te zoeken via google?

Ik gebruik dus firefox v5.0, maar op een 1 of ander moment kan ik niet meer via het adresveld zoeken in google. Dat kan nu uitsluitend via het zoekveld daarnaast.
Terwijl ik zo gewend was via de adresbalk.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/gele-rode-groene-paprika-behalve.40005
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
lol wilgraagwete

Antwoorden (2)

ik denk dat je in je instellen even moeten kijken, ik denk daar iets uitgevinkt staat.

is wel de google bar geinstalleerd? (google vak, naast je adres balk) zo nee, even opnieuw installeren als add-on misschien dat dat het probleem oplost.

gr. DJ
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Type about:config in de addressbalk.
Klik op: Ik zal voorzichtig zijn, dat beloof ik!
type in het klein balkje "keyword.URL" Alles zonder ""'s!
rechtermuisknop op "keyword.URL" en klik op aanpassen
Plak het volgende in het nieuwe schermpje:

http://www.google.com/search?btnG=Google+Search&q=

Tada!

Toegevoegd na 34 minuten:
zorg er trouwens ook voor dat Keyword.Enabled op True staat ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar was ik ook net mee bezig. Maar helaas nog steeds niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het werkt normaal altijd...
Misschien is er een derde partij aanwezig die het aanpast.
Scan svp op virussen met:
http://www.malwarebytes.org/products/malwarebytes_free
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik werk met een portable editie van firefox. Heb net een nieuwe gedownload (5.0.1) en zonder mijn instellingen over te zetten gewoon kaal geprobeerd... hetzelfde probleem.
Toen even snel die aanpassingen gemaakt die je aangeeft, ook nog steeds niet ok.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
probeer eens op een andere computer te downloaden, aanpassing maken en dan te testen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gek. Als ik 'test' intik, dat gaat hij naar www.test.com.
Maar als ik 'test firefox' intik, gaat hij wel naar google toe. Ook de instelling 'browser.fixup.alternate.enabled' staat op false.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
probeer eens bij about:config aan te passen en dan het veldje leeg te laten?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Had ik ook al geprobeerd via rechtermuis -> reset
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heb je ook gezien dat ik mijn eerste bericht heb aangepast?
Toegevoegd na 34 minuten:
zorg er trouwens ook voor dat Keyword.Enabled op True staat ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, ook dat had ik al staan en uitgeprobeerd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zucht... irri als het niet lukt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik download nu zelf ook even firefox portable en kijk of ik ook een probleem heb ;)
Had je het trouwens al op een andere computer geprobeerd?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb de portable gedownload van www.portableapps.com. En nee, ik heb helaas geen 2e computer in mijn binnenzak meegenomen. Die ben ik vandaag vergeten.
... dat gaat momenteel niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb hem ook gedownload, maar hij werkt gewoon goed.
Scan svp met het eerder genoemde programma en scan daarbij ook uw Usb (of waar u uw FF op heeft staan)
Als er iets gevonden wordt, zeg dat even ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had die gedownload, maar ik kan de database niet updaten. Zit op mijn werk en het netwerk zal wel de poorten blokkeren voor die update.
Heb wel de map gescand, maar niets gevonden (met de 31 dagen oude database). Ga nu naar huis, dus morgen weer verder.