Probleem met (mogelijke) Trojan, help?

Ik kreeg net een melding van Avira:

Virus or unwanted program 'TR/Crypt.ZPACK.Gen2 [trojan]'
detected in file 'C:\Program Files (x86)\Spotify\spotify.exe.
Action performed: Deny access

Het probleem is, ik weet niet hoe ik hem weg krijg. Ik heb Spotify wel al verwijderd.

Alvast heel erg bedankt.

Toegevoegd na 1 uur:
Ik heb net Malwarebytes laten scannen en er kon niks worden gevonden:

'De scan is voltooid. Er zijn geen kwaadaardige objecten gedetecteerd'

Is de Trojan nu weg?

Toegevoegd na 1 uur:
Ik heb Avira laten scannen en ook nu kan niks worden gevonden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
Pieter2011
12 jaar geleden
Waarschijnlijk loos alarm. Avira is een prima scanner, maar trekt soms te snel aan de (alarm)bel. Aan Spotify ligt het in elk geval niet. Als het weer eens gebeurt ga dan naar het bestand toe dat volgens Avira besmet zou zijn (in dit geval C:\Program Files (x86)\Spotify\spotify.exe), klik het aan met je rechter muisknop en kies voor "Scannen met Malwarebytes" of een andere virusscanner die op je pc staat. Dan scan je dus niet je hele pc maar alleen dat ene bestand. Of kijk eens wat een online scanner zoals ESET/NOD ervan vindt:
http://www.eset.com/home/products/online-scanner Als dit vaker voorkomt, gewoon een paar malwarescanners op je pc zetten, b.v. ook Super Antispyware en Spybot (beide gratis):
http://www.superantispyware.com/
http://www.safer-networking.org/nl/download/index.html
Wat de ene niet vindt, haalt de ander eruit.
Maar nooit 2 virusscanners tegelijk op je pc zetten; die zitten elkaar in de weg.

Het beste antwoord

Wanneer dit gewoon de officiële versie van Spotify was, dan is dit een FP (false positive). Een foutje van Avira dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Was inderdaad de officiële versie (Ik heb Spotify Premium). Dankjewel!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan is dit gewoon een foute melding van Avira geweest. :)

Andere antwoorden (2)

Misschien heb je alleen het icoontje verwijderd en niet het hele programma dat doe je bij menu confrigratiescherm software
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb hem verwijderd via 'uninstall', dus dat zit wel goed :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijder ook even het mapje uit programfiles
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die is al verwijderd bij het deïnstalleren, maar toch bedankt :)
Met spybot kan je meest gevaarlijke trojans weg halen meestal.