Hoe start je de opdrachtprompt als administrator in Windows XP?

Hiermee bedoel ik de opdrachtprompt uitvoeren als administrator...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
3.3K

Het beste antwoord

Twee mogelijkheden.

Ofwel inloggen als administrator en dan gewoon de opdrachtprompt starten.

Ofwel inloggen als gewone gebruiker. Dan moet je cmd32.exe vinden - die staat meestal in C:\Windows\system32 . Klik met de rechtermuisknop op dat bestand, en kies "Uitvoeren als administrator". Als dat er niet tussenstaat, kies je "Uitvoeren als ..." en kies je daarna voor de Administrator.

Je kunt eventueel ook een snelkoppeling naar cmd32.exe maken, en rechtsklikken op die snelkoppeling. Daarna het bovenstaande uitvoeren.
Cryofiel
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Volgens mij moet je naar Programma's - Bureauaccessoires - Opdrachtprompt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
win-knop + R
cmd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je dat doet start je hem als de gebruiker waarmee je ingelogd bent, niet per sé als administrator…