Wanneer maakt de Autosom-functie (in 2010) een =som() en wanneer een =subtotaal(109) ?

Op school maken wij opdrachten met excel. Iedereen dezelfde, maar bij sommige maakt de autosom-functie een =som() en bij anderen een =subtotaal(109). Hoe komt dit? We werken trouwens met tabellen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Ik heb geprobeerd je probleem na te bootsen. Ik heb twee tabellen gemaakt met willekeurige getallen. Vervolgens heb ik op iedere kolom de autofunctie toegepast. Bij mij werd slechts een keer de =subtotaal functie gebruikt. Ik zie alleen zelf ook niet waarom. Ik ben nu ook wel benieuwd waarom Excel niet automatisch =som() toepast.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar ben ik inderdaad ook benieuwd naar

Andere antwoorden (1)

Dat is de code van het programma voor de functie. Voor gem(gemiddelde) is dat 101. Zie ook het bijgevoegde plaatje.