In Excel wil ik, als je op een cel druk in een tabblad, je direct doorgaat op een ander tabblad. Hoe doe ik dat?

Stel: tabblad 1 bevat een inhoud lijst. Als je dan b.v. op hoofdstuk 2 klikt....kom je automatisch op tabblad 3 = hoofdstuk 2

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
41.5K
Kimath
12 jaar geleden
Het heet een hyperlink maken, maar weet niet meer precies hoe je het doet.

Het beste antwoord

Je zet er niet bij welke Excel versie je hebt, maar in alle versies kan je via het invoegen van een HYperlink een link maken naar een tabblad.

In bijgaande afbeelding heb ik dit uitgelegd voor Excel 2010 (werkt ook zo in 2007). In eerdere versies heb je het menu Invoegen met een vergelijkbaar icoon.

Als je de tabbladen een naam geeft, dan zie je het tabblad ook terug.

Toegevoegd na 2 minuten:
De snelkoppeling is CTRL+K als je de cel hebt geactiveerd.

Toegevoegd na 5 minuten:
Voor het overzicht zou ik de tabbladen hernoemen (rechtsklikken).

Toegevoegd na 8 minuten:
In de bron staat een link naar online trainingen. Hier staan leuke onderwerpen tussen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is gelukt.