Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik twee muizen op een computer (iMac) aansluiten zodat ik twee mousepointers heb en dus met z'n tweeën kan internetten?

Als ik nu 2 muizen aansluit, heb ik 1 mousepointer die ik met beide muizen kan besturen, maar dat is dus niet de bedoeling. Ik wil 2 onafhankelijke mousepointers.

iMac met mega-groot scherm, plaats genoeg voor twee browserwindows naast elkaar, 5 personen in huis die graag 'computeren', dus kan ik 2 muizen aansluiten en onafhankelijk van elkaar gebruiken op dezelfde iMac?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
1.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja maar hoe doe je dat met het toetsenbord? Ook 2 verschillende toetsenborden? Je hebt dan denk ik toch twee computers nodig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het gaat echt om een beetje rondklikken op internet, daar heb je niet meteen een toetsenbord voor nodig.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Erg leuk idee, maar helaas is het niet mogelijk.
Er is wel onderzoek gedaan om dit mogelijk te maken. Zie link.

http://ask.metafilter.com/32314/2-micecursors-1-computer

Je kunt wel meerdere Mac accounts aanmaken en een VNC verbinding starten met een gebruikers desktop. Maar nog steeds heb je dan twee computers nodig

Toegevoegd na 4 minuten:
Besturingssystemen zijn ook niet gebouwd om twee muis wijzers tegelijkertijd te weergeven. Dit kan natuurlijk wel als je een virtual drive gebruikt waarin je een ander besturingssysteem gebruikt. Maar dan hoort een muis wijzer bij bijvoorbeeld OSX of Windows en de andere bij besturingssysteem X
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding