Wie weet er een overhoorprogramma waarbij je meerdere betekenissen AFZONDERLIJK aan een woord kunt toekennen? Zie uitleg.

Ik moet voor Latijn van bepaalde woorden, zoals sommige voorzetsels en structuurwoorden, ALLE betekenissen kennen. Normaal lees ik altijd een beetje door en ken ik het wel, maar dat gaat hier niet werken, omdat ik niet 'ongeveer' moet weten wat het betekent, maar de precieze en volledige betekenis.

Dus wie weet er een overhoorprogramma met meerdere vakjes per woord om de betekenissen in te vullen? Ik ken natuurlijk wel de overbekende wrts en teach2000 en kan daar ook wel de regel voltypen met betekenissen, maar een tikfoutje of een kommaatje tussen de betekenissen en je zit fout, en dat is erg irritant. Ik hoop dus dat iemand er eentje kent waarbij je per woord rond de 5 betekenissen kunt toekennen in aparte invulvakjes, met link graag...

Heel erg bedankt :)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
1.5K

Het beste antwoord

Je kent teach 2000 al maar ken je ook al de uitgebreide invoermethode, hierop is dat namelijk wel mogelijk!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Wrts.nl/com
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt vele overhoorprogramma's om dit te doen.
Eerder genoemd werd teach2000/wrts.

Wrts kun je beter gebruiken als je woorden met 1 betekenis wilt oefenen. Wrts heeft geen functie om meerdere betekenissen in te vullen.

Als ik een pw of so moet maken over latijn, ga ik naar:

www.wrts.nl
www.woordjesleren.nl

de tweede is het best. Hier selecteer je rechts het vak, daarna je boek en je komt op de pagina met alle hoofdstukken. Selecteer je hoofdstuk van je boek en je krijgt van vele mensen lijsten. Meestal staat hier ook een lijst tussen met meer dan een betekenis erin, dus dat moet lukken. De meeste lijsten zijn met een betekenis, de mensen die veel verstand hebben met woordjesleren kunnen ook met meerdere betekenissen een lijst erbij zetten.

Ik wens je veel succes met vinden, let op een lijst met meerdere betekenissen.
Meer kan ik je niet bieden.

Met vriendelijke groet,
Gavin van Elleswijk