Hoe kan ik ervoor zorgen dat dit spel werkt?

Ik heb vandaag het spel, Age Of Empires: The Collectors Edition, binnen gekregen, maar het werkt niet. Ik stopte de cd in mijn laptop en er gebeurde helemaal niets. keer op keer, alleen hoor je de drive een beetje. hoe zou ik dit kunnen oplossen. Alvast bedankt!

Weet jij het antwoord?

/2500

1) Ga naar "Start en type "uitvoeren" 2) Type "regedit" en klik op Ok 3) Ga nu naar: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Contro l\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318} 4) Bij het "bewerken" menu, klik op verwijderen en dan op Ok 5) Nu zul je "UpperFilters" en "LowerFilters" moeten zien. Klik op beide filters en verwijder ze 6) Bij het "bewerken" menu, klik op verwijderen en dan op Ok 7) Sluit regedit af en herstart je computer Dit zal in principe het probleem moeten oplossen. Als dit niet heeft geholpen vrees ik dat je cd/dvd speler kapot is.

Kan inderdaad de CD/DVD drive zijn die het niet goed doet, maar wat je ook eens kan proberen is het volgende (het betreft namelijk vrij oude spellen, ik ga er gemakshalve van uit dat je Windows Vista/7 hebt...) 1. CD in de CD/DVD-Drive 2. Open Deze Computer (Start > Deze Computer) 3. Rechtermuisknop op de CD/DVD-Drive 4. Klik op "Open" 5. Zoek naar Setup.exe 6. Rechtermuisknop op Setup.exe 7. Klik op "Eigenschappen" (of "Properties" als je een Engelse Windows hebt) 8. Kijk onder het tabblad "Compatibiliteit" bij de eerste optie, vink dat vakje aan en kies voor Windows XP Servicepack 3. Daarna de Setup uitvoeren en dan zou het moeten werken.

Bronnen:
Opleiding + Eigen ervaring

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100