Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik gegevens uit een Excelwerkblad (adressenbestand met bestellingen) automatisch in een ander Excelwerkblad (factuur) zetten?

Ik heb in Excel een grote lijst met bestellingen van cd's staan. Alle mensen die besteld hebben moeten nu een factuur krijgen. Ik heb al een factuur gedownload en aangepast, ook in Excel. Kan ik nu uit het adressenbestand automatisch de gegevens in de factuur zetten? Dat ik bijvoorbeeld kan invoeren dat de gegevens van besteller 1 ingevuld moeten worden en dat de factuur dan meteen ingevuld wordt, met naam, adres, aantal bestelde cd's enz?
En zo ja: hoe doe ik dat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

maak een factuur layout, gekoppeld met het bestand en vermeld daarin de rekenformule's per cel (bv. g$3$). Laat dit verticaal zoeken vanuit je bestand (kolom a:z). Geef in kolommen (bv 3) aan welke gegevens je wilt opvragen b.v. naam, adres of cd-nummers. Sluit af met ONWAAR. Deze pagina is de basis. Sla deze op met een andere naam met alleen de WAARDEN.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding