Hoe kan ik de Weekly Scheduled Scan (full scan) verwijderen bij Symantec Endpoint Protection?

Versie 11.

Als ik handmatig een (custom, daily, weekly of monthly) scan aanmaak, kan ik die verwijderen met de rechtermuisknop. In 't snelmenu staat dan o.a. de optie 'verwijderen'. Echter de Weekly scan die al in stond, is niet te verwijderen op deze manier: 'Delete' is 'grayed out'.

Zoals de helpfunctie zegt:

[
To delete a scan
In the client, in the sidebar, click Scan for threats.
In the scans list, right-click the scan that you want to delete, and then click Delete.
In the Confirm Deletion dialog box, click Yes.
]

Echter, dat werkt dus niet omdat 'Delete' grijs is en niet aangeklikt kan worden. (Die scan is ook niet actief op 't moment.)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (2)

Persoonlijk zou ik Symantec niet gebruiken. Dit programma laat zich ook niet makkelijk verwijderen. Hiervoor moet je een bepaald programma'tje downloaden welke dat wel lukt. Zoek maar eens op Symantec remover (ofzoiets).

Er zijn veel betere (gratis) alternatieven op de markt te krijgen. Symantec en McAffee hebben zelf ook de neiging om veel te spammen. Dit vind ik zelf heel irritant. Ik gebruik zelf AVG. Daar is ook een hele goede gratis versie van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hallo wat je wil even op google invullen en dan krijg je vanzelf de site te zien ,hoe je het moet doen