Hoe moet je een grafiek tekenen op je pc ?

Ik denk dat ik dat het best doe met Microsoft Excel? Maar ik snap dan totaal niet hoe je eraan moet beginnen. Excel vraagt dan om allemaal dingen in te geven wat ik totaal niet snap. Het zou moeten een lijngrafiek worden. Het gaat over de zonnepanelen van mijn vader. Op de x-as zouden de dagen moeten komen en op y-as het aantal kilowatt per uur. Kan iemand mij daarbij helpen aub ?

Toegevoegd na 2 dagen:
Het lukt nog altijd niet...

Toegevoegd na 2 dagen:
Zoals je ziet op de foto, heb ik nog de oude versie van Excel en bij invoegen zie ik lijndiagram niet staan.

Toegevoegd na 2 dagen:
En het lukt me ook al niet om een foto te uploaden. :(

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
1.8K

Antwoorden (2)

Maak in excel 2 kolommen. Eerste kolom: Dagen, Tweede kolom: kwh. Vul daar onder alle gegevens die je hebt in.

Ga naar invoegen -> Grafiek -> XY scatter with line

Dan vraag texcel om de data range. Klik om het vierkantje, en selecteer te 2 kolommen. Klik op ok,

klaar.

Toegevoegd na 17 uur:
De XY werkt overigens niet zo mooi met data, dan is lijn weer beter. Je zegt dat eea niet werkt. Ik heb hier excel 2010, dus is het wellicht qua uiterlijk iets anders, maar in latje een voorbeeld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maak in excel de tabel met in kolom 1 de datum (dagen)
in kolom 2 zet je de KWh vervolgens omkader(selecteer) je het cellenbereik waarvan je een grafiek wil tekenen ,je gaat naar invoegen op je werkbalk ,selecteert lijndiagram en ecxel tekent de grafiek voor je
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik op invoegen klik, kan ik niet kiezen voor lijndiagram.