Hoe typ je 'hoge' getallen en cijfers?

Ik bedoel dus, bijvoorbeeld bij exponenten en machten, of bij scheikundige formules.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
95.1K

Antwoorden (5)

Bij de nieuwste versie van word staat bovenaan naast "bold" enzo een hoog x'je klik deze aan, net als bij "bold".
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Selecteer de letter/cijfer. Klik op rechtermuis en selecteer Lettertypen. Dan zie je iets onder t midden diverse opties (doorstrepen, etc) die je kunt selecteren (vinkjes), waaronder iets van 'superscript'. Volgens mij zoek je die? Ik doe t even uit m'n hoofd, probeer anders even de diverse mogelijkheden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat je beschrijft met 'hoge' heet "superscript" en 'lage' is "subscript". Zoals met veel dingen: als je eenmaal de juiste zoekterm te pakken hebt dan krijg je informatie te over.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Superscript

Lees je ook engels? Dan kan je hier nog meer informatie vinden.

http://en.wikipedia.org/wiki/Superscript
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je bedoeld in word dan zijn de opties superscript boven en subscript onder de opties
Heb je een oudere word oor 2007 dan moet je dat doen via de opmaak lettertype
Als je 2007 of 2010 hebt zie je de opties in de opmaakbalk
recht van de vet.schuin en onderstreept.
Je moet die dan beurtelings aan en uit zetten.
IN excel moet je de celeigenschappen omzetten
FRank
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn werkwijze is: typ bijvoorbeeld als een miljoen wilt schrijven: "107 " (let op de spatie!) en ga door met wat je erna wilt schrijven. (minstens een of enkele tekens).
Dàn selecteer je alleen het cijfer 7 en ga ja naar opmaak, daar selecteer je Superscript en dan OK. Dat is in elke tekstverwerker verschillend: in OOo Writer (dat ik gebruik) is het "Opmaak" > "Teken" > "Positie" en daar kan je kiezen uit Normaal, Superscript en Subscript.
Op deze manier hoef je na het inschakelen van superscript, die optie niet weer uit te schakelen: je hebt alleen één teken Superscript gemaakt.
Overigens: Subscript gebruik je bijv om het "lage" 2-tje in H2O te maken (gaat niet in de editor van "Goede vraag", helaas!), of zoals de wiskundigen dat noemen: indices bij variabelen.
Als je die Superscript vaak gebruikt is het misschien makkelijk om er een macro voor te maken: eenmaal die moeite doen en dan via de macro-toetscombinatie, telkens als je het Superscript-teken hebt gebruikt en verder bent gegaan die macro even gebruiken op alléén dat teken.
In andere tekstverwerkers gaat het ook, maar is de procedure anders.
FF proberen is de manier waarop . . .