kan windows 7 op een 32 bit systeem?

ik heb zelf ooit een keertje een laptop gekocht bij dixons met windows vista. het is een 32 bit systeem.
ik heb even rond gekeken en moet zeggen dat ik nogal misselijk word van de prijzen van windows 7. het kan wel oplopen tot 200 euro!!! en dan heb ik het alleen nog maar
over de premium versie. afijn, ik weet dus niet of mijn laptop wel überhaupt windows 7 aan kan... ook aangezien je (voor zover ik kan zien), alleen maar 64bit heb?

waarom ik wil overstappen? omdat ik zo nodig ubuntu over mijn gehele schijf moest installeren. dus heb ik via nieuwsgroepen vista weer terug erop gezet... maar ja goed nu krijg ik dus een melding dat ik mijn serial moet invoeren...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je al goed onderop je laptop gekeken of de vista sticker er niet op zit met code?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jawel maar dat is een code voor home premium.. op mijn laptop staat ultimate... ik kan even niets anders vinden

Antwoorden (2)

Simpel gezegd, ja. Ik heb zelf ook een 32 bit windows 7. Vraag het bij de computerwinkel dichtbij, zij weten alles ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja windows 7 is zowel in 32-bits als 64-bits te krijgen. De link heeft ze goedkoper dan jij zegt. Waarschijnlijk kan je ook gewoon 64-bits draaien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en die kan ik dan gewoon over mijn vista installeren? want ik heb het ook met xp geprobeerd maar dat doet ie niet. ik heb overigens nog een xp cd met serial liggen.
die installeer ik liever omdat dat lichter voor mijn laptop is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
begint mij toch de vraag te dagen waarom bij hun het zo goedkoop is. ik bedoel de ultimate is net zo duur als premium ergens anders....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als de XP cd niet pakt moet je even je BIOS in en je bootvolgorde aanpassen. Soms kan je ook een speciale knop indrukken om boot sequence te veranderen (probeer F9) iig moet het tijdens het booten verschijnen. XP moet je kunnen installeren, soms moet je wel even naar de drivers zoeken. Die versies zijn zo goedkoop omdat het OEM versies zijn die je maar op een PC mag installen. Retail versies zijn bijna 2x zo duur.