Bestaat er een TV-gids programma voor de pc ? geen website dus.

ik ben opzoek geraakt naar een digitale TV gids programma voor de computer, kan het alleen nergens vinden, en heb er ook nooit van gehoort. wie weet er meer?

Toegevoegd na 5 minuten:
wel een online programma, die gewoon synct met een server, maar dat alles overzichtelijk en netjes in een programma staat!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
1.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedoel je een soort app voor op je computer? Volgens mij is dat er niet.
Is het niet handiger om gewoon de tvgids op je tv te kijken, met je afstandsbediening?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik begrijp niet hoe je actuele programma-informatie op jouw computer zou willen krijgen zonder verbinding met het internet, dat gaat toch altijd via een website?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wil je dan een digitale gids op papier?
Voor het geval ik de vraag verkeerd begrijp,
kijk eens of je hier wat aan hebt:
http://gids.publiekeomroep.nl/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn antwoord is verplaatst naar reacties, terwijl ik gewoon een antwoord heb gegeven in de vorm van een link.
Maar dat is niet zo erg. Ik zit hier niet voor de puntjes.
Als de boodschap maar overkomt.
Maar... Toch vreemd!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb in ieder geval nog nooit van zo'n online programma gehoord en kan je dus niet verder helpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ikkenietwte: Als dit je antwoord was, dan is dat geen antwoord. Je stelt een vraag ;o) In de vraag staat dat het niet om een website gaat, dus ik denk dat je dan een app nodig hebt, net als op de iphone bijvoorbeeld zodat je niet de website zelf hoeft te openen. Klopt dat Mitchellv??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja , heb het zelf al op mijn android telefoon TVgidspro , alleen ik zou het handig vinden als er een gelijkwaardig programma op de pc zou zijn! de widget werkt niet trouwens!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Werkt de widget niet meer? Dat is jammer. Het heeft wel op Windows 7 gewerkt, waarschijnlijk zijn ze ermee gestopt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb de link aangepast.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Didactiek: Mag je dan geen vraag verwerken in een antwoord, ook al is het antwoord niet goed?
Ikkeniewete
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat weet ik niet, maar jij vraagt hier waarom je antwoord een reactie is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee je mag geen vraag verwerken in een antwoord
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is het nu wel gelukt?

Antwoorden (2)

Ja, dat bestaat wel, dat zijn zogenaamde gadgets. Deze zijn geintroduceerd in Windows Vista en zijn ook in Window 7 beschikbaar. Je krijgt dan een klein overzicht en kunt doorklikken naar de website.

De gegevens worden via het internet ververst, er is dus wel een actieve verbinding nodig.

Toegevoegd na 19 minuten:
Hierbij een nieuwe link naar Gallery.live.com van Microsoft. De categorie is TV en Radio. In de tweede link de gadgets die momenteel nog werken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
perfect ! vraag gesloten!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+, wist niet dat dat bestond!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij is er niet veel anders dan zo'n gadget. Er zijn ook invoegtoepassingen voor Google, maar dan open je eerst je eigen Google startpagina die je kunt uitbreiden met je eigen gewenste informatie: http://www.google.com/ig/directory?type=gadgets&url=gadgets.nu.nl/tvgids/gadget.xml
zondag
12 jaar geleden
Zo'n gadget van Google voor de tv gids bestaat ook voor Windows XP.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De google link is een invoeging op de webpage en werkt idd ook op Windows XP. Maar dan moet je nog steeds eerst een website openen en dat was nu juist niet de bedoeling van de vraag.
Ik kijk online op tvgids.nl dat is een duidelijke site. Je kunt er een snelkoppeling naar maken in je startmenu of op je bureaublad en dan is het net een programma