Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn processorgebruik verminderd?

Hallo
Ik heb een hp laptop wat de laatste tijd erg raar doet ik kan niet tegelijk msnnen en een filmpje bekijke als ik dat wel doet loopt alles vast en gaat haperen wie o wie kan mij helpen? Wat moet ik doen of wat kan ik doen om ervoor te zorgen dat mijn processor minder gebrukt? Oja hij verbruikt 100%

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
2.8K

Antwoorden (6)

Dit ligt niet aan je processor over het algemeen maar aan verkeerde of kapotte sleutels in je regedit die er op termijn inkomen. Dit kun je verhelpen met bijvoorbeeld Registry Mechanic van pctools kost ca. 20 euro
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Even flink opschonen
en goeie virus scan
en en malware scan gratis versie
en dan er een tijdje er weer mee werken om te kijken of het beter is geworden.
capthavoc
12 jaar geleden
capthavoc
12 jaar geleden
beide zijn te gebruiken
ik ga er vanuit dat je wel een virus scanner hebt dus die ziet er niet bij
De eerste is een goeie cleaner en versneller die niet te agressief is
de tweede een malware scanner Deze zijn naast de virus scanner van microsoft security essentials de enige programma,s die ik gebruik
zo nu en dan gebruik ik nog ccleaner als het echt moet
maar deze 3 zouden meer dan voldoende moeten zijn
om je pc goed op niveau te houden
Start, uitvoeren, typ: msconfig. Schakel overbodige opstartprocessen uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vreemd. Ik ben bang dat je een virus te pakken hebt.

Druk op CTRL+SHIFT+ESC om Windows Taakbeheer te openen, en ga naar het "Processen" tabblad. Zoek naar het proces dat enorm veel CPU verbruikt. Maak hier een notitie van, en zoek op Google naar de naam van het proces.

Probeer ook het volgende:
* Voer een virusscan uit. Goede gratis virusscanners zijn: Avira Antivirus, Avast! Antivirus, AVG.
* Voer een malware scan uit. Goede gratis malwarescanners zijn: Malwarebytes Anti-Malware, Windows Defender, SUPERAntiSpyWare.

Mocht je hierna nog steeds problemen hebben, dan kun je denk ik beter terecht op security websites zoals http://www.nucia.eu/forum/. Er zijn daar mensen die met behulp van HijackThis! logs je wellicht kunnen helpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aangezien U aangeeft,dat U meerdere taken gelijkertijd wenst te (blijven) doen lijkt het mij zinvol,om te beginnen met de meest recente versie van de "flash player" (filmpjes/video's kijken) op Uw laptop te installeren.

http://www.adobe.com/devnet/flashplayer.html

Verder kunt U eens uitzoeken,welke onnodige software op de laptop staat en deze verwijderen. Software,welke hoogstens 2 keer per maand wordt gebruikt eraf. ( Zo doe ik het altijd) Vaak staat er software op,die wel aardig lijken,maar achteraf weinig of nooit worden gebruikt. De opstartmap ,leeg maken. Zorgen,dat in geen enkel programma aangevinkt staat ,mee op te starten. Dit kunt U altijd zelf aanzetten pas als U het nodig heeft. Als laatste de grootte van het virtuele geheugen aanpassen ( allemaal te vinden bij Help van Windows zelf ) Type daarvoor in : geheugen belasting.

Groet:Zoekertje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door overbodige processen uit je laptop te verwijderen via taakbeheer. Druk op CTRL + ALT + ESC/DEL. Ga daarna naar taakbeheer -> processen. Je ziet daar een hele lijst met processen staan. Dit zijn bijna allemaal programma's die op jouw computer nu draaien. Sommige daarvan zijn overbodig. Je kunt ze verwijderen door op de naam te klikken met de rechtermuisknop en daarna op proces beëindigen klikken. Als het een melding laat zien kun je gewoon op doorgaan/proces beëindigen klikken.
Als je in de 2e kolom SYSTEM ziet staan kun je deze proces beter niet verwijderen. Dit zijn meestal processen die je computer nodig hebben om goed te kunnen draaien.

Als je niet zeker weet welke processen je kunt verwijderen kun je ook Game Booster downloaden. Game Booster is eigenlijk een programma dat bedoeld is om games sneller te laten lopen maar je kunt het ook gewoon gebruiken om je laptop sneller te laten draaien. Game Booster verwijderd zelf onnodige processen in 1 keer. Je kunt kiezen welke je wilt verwijderen en welke je niet wilt verwijderen. Bij elke proces staat er ook informatie bij en je kunt ook de processen weer herstellen. Zie bron voor Game Booster download. Je hebt een betaalde versie en een gratis versie van Game Booster.

Door je register en je harde schijf op te ruimen kun je ook je laptop een stuk sneller laten lopen.

Ik heb ook een paar sites voor je gezocht waar handige tips staan als je een trage computer/laptop hebt. (Zie bron voor de sites).

Verder raad ik je aan om je laptop op een goede plaats te zetten waar de onderkant niet te warm kan worden en goed kan koelen bijvoorbeeld op een tafel en niet op je bed. Als de onderkant van de laptop te warm word, zie je vaker de cpu gebruik op 100% gaan.