Hoe kan je buiten op straat met je laptop internetten op een niet beveiligd netwerk?

Als je met je laptop wilt internetten in een hotel met wifi moet je een wachtwoord bij de receptie vragen, heb ik gehoord. Maar op straat, op een bankje zeg maar, kan je geen wachtwoord vragen. Hoe gaat dat daar dan?

12 jaar geleden
in: Software
1.2K

Het beste antwoord

Als je op straat een niet beveiligd netwerk weet te vinden dan kun je inderdaad zonder wachtwoord toegang tot internet krijgen.
Netjes is het niet, maar het is vrij dom van mensen om een netwerk open te laten.
Het schijnt in Nederland niet eens strafbaar te zijn volgens een recente uitspraak.

In een hotel of bij cafés of restaurants waar ze gratis internet als service willen aanbieden is het soms ook niet beveiligd, maar in andere gevallen kun je een tijdelijke toegangscode bij de receptie of de bar aanvragen.

Ik werk veel in diverse theaters en daar hangt de toegangscode meestal wel ergens bij de kleedkamers.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als het goed is als er geen wachtwoord is kun je gewoon daarmee verbinden zonder wachtwoord. Maar als het een beveiligde hebt dan gaat het moeilijk!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
niet dus he
De meeste routers zijn beveiligd je treft maar zelden eentje aan die niet beveiligd is en bovendien is het inbreken ook als is ie onbeveiligd als het gaat om een particulier wifi verbinding
je kan wel een dongel kopen met een gsm verbinding maar dat is traag en duur
Je kan in de mcdonald gaan zitten daar is wel gratis wifi zeggen ze
wellicht zijn er andere bedrijven die gratis wifi aanbieden maar dat zijn er niet veel.
in friesland is er tegenwoordig en test met wifi in de trein
misschien dat dat in de toekomst gemeengoed word
capthavoc
12 jaar geleden
zondag
12 jaar geleden
Inbreken op een niet beveiligd netwerk is allang niet meer strafbaar. Ik ga naar het buitenland met de laptop en moet voortdurend contakt met verschillende mensen kunnen maken, zakelijk. Ik ben niet steeds in mijn hotel.