Hoe kan je een e-book het beste beveiligen en voor welk bestand kan je het beste kiezen?

Ik heb een e-book als PDF opgeslagen, maar deze blijkt niet goed te beveiligen te zijn. Alles kan, ondanks de beveiliging, gewoon gekopiëert worden. Is het handig om een ander bestand te kiezen, of maakt het allemaal niet zoveel uit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (1)

Ik neem aan dat je alle Document Security Options van je PDF al hebt aangezet cq geprobeerd (oa. tegen kopieeren, printen etc) ? Dat geeft al een redelijk goede beveiliging.

NB Dat kun je doen met Adobe Acrobat.

Als het e-book bestemd is voor een e-reader kun je ook het "epub" formaat overwegen, dit evt. in combinatie met DRM (Digital Rights Management). Overigens kan DRM ook in combinatie met PDF-formaat gebruikt worden.

Je hebt dan wel de software nodig van Adobe. Lees meer over e.e.a. op hun website (adobe.com)