Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe zorg ik ervoor dat mijn dvd automatisch een dvd pakt?

Ik heb een film gebrand op een DVD, maar mijn dvd speler pakt deze niet. Windows pakt hem tevens niet automatisch. Wat moet ik doen om deze bootable te maken. UDF al geprobeerd, maar gaf hetzelfde resultaat.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
665
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als DVD video branden. (Afhankelijk van brandprogramma)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat heb ik dus al gedaan, maar dan ontvang ik de melding. Dit bestand is te groot. Ik gebruik een .mkv bestand en ik hanteer Nero Burning ROM 12 als mijn default brandprogramma.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
.mkv wordt niet gelezen door de gemiddelde dvd speler. Je wil dus geen MKV branden maar DVD's. Nou kan je gaan converteren, maar dat duurt lang. Aangezien je een mkv hebt ben je al aan het downloaden. Ik zou dan aanraden om een DVD5 bestand te downloaden. Als je de kwaliteit van de MKV wil behouden en je een HDTV hebt zou ik een andere manier gaan zoeken om je bestanden af te spelen. PC(laptop) op TV aansluiten of een mediaspeler aanschaffen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als je de film zo 'as is' als data op de DVD hebt gebrand dan gaat het niet werken, of de schijf bootable of UDF is of niet doet niet ter zake. Een DVD wordt alleen geaccepteerd door een DVD speler als deze de juiste VIDEO indeling heeft(VIDEO_TS/AUDIO_TS mappen op de DVD) en het *.ifo bestand goed is gedefinieerd. Middels vrij verkrijgbare software is deze indeling gemakkelijk te maken.
Nero heeft een suite waarin alle stappen al-dan-niet automatisch verzorgd worden zonder al teveel gedoe....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Duidelijk antwoord.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding