Hoe kan ik handmatig IIS uit Windows 7 verwijderen?

Als ik IIS 7 opstart krijg ik de melding dat hij de snap-in niet kan laden. Laat staan dat ik de sites kan starten.

Normaal gesproken zou ik het verwijderen via 'Windows features', maar na het herstarten geeft hij (met een algemene melding) aan dat het niet is gelukt en draait de zooi weer terug.

Ik heb geprobeerd om c:\windows\inetsrv' te verwijderen en het register op te schonen, maar ook op deze manier krijg ik het niet helemaal weg.

Iemand een idee?

Tnx!!

Toegevoegd na 31 minuten:
Het uiteindelijke doel is WEL dat ik IIS weer terug krijg zodat ik ermee kan werken. Uitschakelen is dus geen optie.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Type eens via uitvoeren services.msc

Zie je daar World Wide Publishing service? Zo ja, dan kan je die uitschakelen.

Verwijderen kan volgens mij niet.