Teamviewer zegt dat mijn computer offline is terwijl dat niet zo is, dus nu kan ik niet inloggen. Wat nu?

Ik wil graag vanaf mijn laptop op mijn computer kunnen. Ik zit op een hele andere locatie dus niet op mijn eigen netwerk. Thuis heb ik 't getest en daar deed ie 't wel (op 't eigen draadloze netwerk). Nu zit de comp dus op een ander netwerk als de laptop en werkt het niet. (ik weet niet of het daaraan ligt...) Ik heb gezorgd dat de computer niet op standby kan gaan staan, dus daar kan 't ook niet aan liggen...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
2.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja het ligt heel snel aan het feit dat je niet meer in hetzelfde netwerk zit. Dit geldt voor veel dingen in een netwerk, dat het net ff makkelijker werkt binnen het eigen netwerk. Je moet nu namelijk ook langs je modem en router komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat je op een ander netwerk zit hoeft niet uit te maken voor Teamviewer. Die maakt eerst contact met teamviewer zelf om kenbaar te maken dat de client online is. Wat kan gebeuren is dat de locatie waar je nu zit, de toegang tot Teamviewer afsluit. Wat je kan proberen is op teamviewer.com zelf in te loggen en daar je laptop en computer aan te melden, net zoals de partnerlijst in de TV Client. Dan kun je via je webbrowser contact maken met de andere PC.

Antwoorden (1)

Beste,

Ik zal je proberen te helpen met je vraag.
Teamviewer is een P2P-programma (Peer-to-Peer).
Dit wil zeggen dat het programma connectie maakt via de openstaande poorten van je PC.
Teamviewer zegt dus dat hij offline staat terwijl het niet zo is en daar is tenslotte een simpele verklaring voor.
Het kan zijn dat een van je openstaan poorten dicht is.
Kijk even in je firewall welke poorten er dicht zijn of nog beter. Schakel je firewall eens helemaal uit en probeer het daarna nog eens.

Hopelijk heeft dit wat geholpen,

Met vriendelijke groeten,
Hyronimus