driver HP 916C onbestaande voor Microsoft Windows 7

Hoi,
In mijn zoektocht naar een driver voor mijn printer (een hp 916C) ben ik ik tot de vaststelling gekomen dat deze niet bestaat voor Windows 7!
Klopt het effectief dat er voor sommige hardware helemaal geen drivers meer beschikbaar zijn?

Weten jullie een oplossing?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
1.1K

Antwoorden (5)

Dat klopt als een bus, wat je nog wel kan proberen is om een algemene HP driver te downloaden voor windows 7, soms heb je geluk en kun je dan printen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn tegenwoordig veel printers die al een ingebakken driver hebben in windows 7
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn een paar oplossingen als windows7 niet wilt pprinten met jou printer:

- Een printservertje aanschaffen, dan kan je de printer gebruiken via het netwerk. (Maar dan kan je net zo goed een nieuwe halen).

- Windows XP mode (dus een virtuele windows XP op je windows 7 PC, daarmee kan je wel printen, maar duurt even om het erop te zetten en kan omslachtig zijn).

http://www.microsoft.com/windows/virtual-pc/download.aspx

- De printer op een andere pc aansluiten en deze delen, die computer moet dan wel aanstaan als je via windows 7 wilt rinten (kan best lastig zijn om in te stellen als je er totaal geen verstand van hebt).

Probeer eerst bovenstaande oplossingen zou ik zeggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pieter2011
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankje! :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat was inderdaad zo in het begin, na klachten van mensen hebben ze dat aangepast als het goed is. Het is ook maar een suggestie/optie.
In veel gevallen doet de XP-driver het ook wel. Tijdens de installatie zal Windows 7 een waarschuwing geven dat het stuurprogramma niet geschikt is voor Windows 7. Kies voor toch installeren.

Je kunt bij HP kiezen voor de consumenten-driver en de zakelijke driver. De consumenten-download bevat de complete afdruksoftware met alle opties. De zakelijke download alleen de driver met de beperking dat er geen bidirectionele communicatie mogelijk is. De printer kan dan geen statusinformatie over de inkt en het papier geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik U was ,zou ik drivers downloaden/installeren van HP 920C. Volgens mij werken die wel ( mogelijk niet álle functies) dat betekent,dat U zelf op knopjes moet drukken ( fysiek) i.p.v. dat U het softwarematig doet.

De kans bestaat,dat een Windows Update U verder helpt,ná de volgende pagina op Internet te hebben gelezen. Succes !

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=c01892026&lc=nl&dlc=nl&cc=nl&os=4062&product=60753&sw_lang=

Groet:Zoekertje