Hoe krijg ik mijn computer werkend in het buitenland.

neem telkens een computer mee op vacantie hongarije,met gewoon nederlandse xp erop,in het huis is internet aansluiting,maar het werkt niet ,zou toch moeten werken???

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software
1.7K

Het beste antwoord

Zoals anderen hier al aangeven, het kan absoluut niet aan de taal van je Windows liggen. Sterker nog, even een andere Windows erop gooien zal vrijwel altijd zorgen dat je zeer onnodig een hoop gegevens kwijt bent, in het beste geval alleen instellingen en dergelijke, in het slechtste geval wordt (afhankelijk van hoe er geïnstalleerd wordt) de schijf geformatteerd wat kan leiden tot verlies van alles wat erop stond.

Er zijn veel verschillende 'soorten' internetverbindingen. Voor alle internetverbindingen is hetnodig om de juiste instellingen te hebben. Het verschilt natuurlijk wat die instellingen inhouden, daarom is het haast onmogelijk deze vraag te beantwoorden. Het kan heel goed zijn dat ergens een gebruikersnaam / wachtwoord moet worden ingesteld. Het kan ook zijn dat een router gebruikt wordt, maar dat die beveiligd is op een bepaalde manier, waardoor je niet zonder meer verbinding kunt krijgen.

Je zegt dat het wel werkt met een Hongaarse Windows XP, op basis van de hier gegeven informatie is het eigenlijk niet te verklaren waarom dat zo is, uitgezonderd de taal is er niet veel verschil tussen de ene windows en de andere, tenzij er ook nog eens sprake is van twee verschillende versies van Windows.

Ik houd het uiteindelijk dan ook op: Informeer bij de internetprovider / systeembeheerder wat voor instellingen dienen te worden gebruikt (bijv.: gebruikersnaam en wachtwoord), vraag eventueel eenmalig ter plaatse hulp om deze instellingen op je Nederlandse Windows te doen en schrijf zonodig op wat men dan veranderd, zodat je het zelf later ook zou kunnen doen.

Toegevoegd na 8 minuten:
Tijdens het typen van mijn antwoord kwam Etab met een antwoord dat denk ik tot nu toe het meest voor de hand ligt, ik raad je dan ook aan om in overweging te nemen dat je IP-adres misschien nu 'vast' ingesteld staat en hij eigenlijk op 'dynamisch' moet staan of misschien juist andersom.

Zie reactie hieronder:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je iemand in je omgeving kunt vragen hoe dat bijvoorbeeld op dit moment op je computer is ingesteld en even goed kijkt hoe die persoon daar achter komt dan heb je een goede kans dat je met 5 minuten werk (misschien nog minder) in Hongarije straks met je Nederlandse Windows gewoon internet hebt, want het is niet meer dan een kwestie van het selecteren van een optie (keuzerondje, ook wel radiobutton genoemd) en het bevestigen van die keuze door op OK te klikken en de computer te herstarten. Als je instellingen gaat wijzigen is het wel goed om altijd even goed te noteren wat je oude instellingen waren, zodat je terugkunt als het moet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bedankt voor de uitleg.ga dit even navragen.

Andere antwoorden (3)

Gelukkig maakt de taal van Windows niets uit als je wilt internetten.
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
maar het werkt niet ,heb daar adsl aansluiting,meestal gooit mijn buurvrouw er daar hongaarse xp op en dan werkt het wel.
AWM
14 jaar geleden
Dan graag nog wat extra gegevens. Met draad of draadloos?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon met draad,en we hebben adsl verbinding.
AWM
14 jaar geleden
Mmm, het zou kunnen zijn dat er alleen maar een ADSL modem is, en dat je een z.g. PPP verbinding moet opbouwen met naam en wachtwoord. Kun je even informeren of dat klopt, van die naam en wachtwoord bij je buurvrouw?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat kan ik nu even niet maar september ben ik er weer.
maar ik hoor van iedereen die op vacantie gaat gewoon zijn labtob meeneemt,kabel erin en internet,dus zoiets moet toch gewoon werken.
AWM
14 jaar geleden
Als daar een routertje staat (of een modem/router) die netjes IP-adressen uitdeelt, dan moet het meteen werken.
Als het niet werkt, dan is er met wat handigheid wel uit te komen. Als er alleen een modem staat, dan moet je wat vaak wat instellen op je laptop.
Ik neem aan dat je computer werkt maar je internet niet?
Misschien dat je een abonnemebt nodig hebt in Hingarije om gebruik te maken van het internet daar?
Heeft in ieder geval niets te maken met je OS (Windows XP).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb je je Ip adres niet static staan?