bestaat er een programma waarmee ik 10 handelingen kan programmeren en die vervolgens steeds opnieuw worden uitgevoerd

ik wil namelijk in een excel bestand in een cel aanvullen met info vanuit een website van een hyperlink uit dezelfde rij

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
1.2K

Het beste antwoord

Ik weet niet zeker of je dit bedoeld maar volgens mij werkt dit: easy macro recorder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Excel heeft een ingebouwd programma. Dat heet VBA.
Lees er boeken over. Het vergt studie. Er zijn ook speciale sites, waar je met detailvragen terecht kunt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met macro's kan je een hoop, maar verbinden via een website en dar info vanaf halen?

Tenzij het een leesbaar format is voor excel (bijvoorbeeld een directe koppeling naar een excelsheet op de website)
lijkt het me erg lastig om excel te vertellen dat hij via een link data op die pagina moet binnenhalen.

Omgekeerd kan wel, dat je een website database koppelt met excel op jouw pc.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik gebruik hiervoor Perfect Keyboard. Kost ongeveer 30 euro maar kun je gratis enkele weken proberen. Het is geen lastige macrotaal, gewoon voordoen wat je wilt en instellen hoe vaak het herhaald moet worden.
paulus811
12 jaar geleden
Ik gebruik al geruime tijd het gratis autohotkey. Je kan met dit programma de 10 handelingen 'opnemen' en toekennen aan een 'hotkey' een toetscombinatie. Ik gebruik zelf de combinatie met de windows-toets. Windows-A etc. Je kan in het opgenomen script nog van alles wijzigen (het is een tekstbestand) maar dat is niet voor iedereen weggelegd - je moet wel even goed de instructies doorlezen.....En die zijn (helaas) niet in het Nederlands.