Hoe kan ik van een foto een silhouet maken?

Wat ik graag wil is de persoon op de voorgrond zwart en de achtergrond wit. Is er een programma waarmee ik bijvoorbeeld een groep dicht bij elkaar liggende kleuren in één keer zwart kan maken?
Met de functie "Edge Detection" is het wel gelukt om de randen redelijk aan te geven. Maar dan moet ik nog zien alles binnen die lijnen in één keer zwart te krijgen...
Met de hand het contour natekenen in bijv. Paint dat vind ik niet mooi worden.
Vast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
14.4K

Het beste antwoord

Op de volgende website zijn de mogelijkheden legio ! Naast het zelf uitvogelen,kunt U tevens bepaalde zaken,welke niet lukken in een soort forum lezen en vaak mét voorbeelden er bij.

http://www.lunapic.com/editor/

Op de pagina hieronder is bijvoorbeeld uitgelegd,hoe men de achtergrond verandert. Heel leuk en leerzaam.

http://www.lunapic.com/forum/viewtopic.php?f=5&t=343

Gewoon even rondkijken en mogelijk vind U dan nog hoe het voor mekaar te krijgen,wat U wilt. Succes en :

Groet:Zoekertje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je kunt met (het gratis) Gimp het object in zijn geheel selecteren. Hierna kan je deze selectie zonder problemen met een zwart penseel overschilderen. Dit kan alleen indien een programma met lagen (layers) werkt. Uiteraard kan dit trucje ook door bijvoorbeeld Photoshop worden gedaan. Elke fotobewerkingsprogramma dat met lagen werkt zal in principe dit moeten kunnen doen. Paint werkt niet met lagen helaas.