fout melding printer ` geen printer geselecteerd/geinstalleerd` terwijl software er al op staat maar kan geen word document printen

het hoofd probleem is dat ik met me all in one printer niks vanaf me pc kan printen,
na het scannen krijg ik het document te zien op de pc dus van printer na pc wil wel,
kopiëren (zonder gebruik van pc doet het ook goed) en testen van spuit kanaaltjes (via de software van printer op pc doet het ook goed) en ik kan ook het inkt niveau zien en dergelijk doet i wel, maar een word document printen dat doet hij niet, in `deze computer` word de printer wel aan gegeven (via de usb poort) , maar als ik mijn word bestand open en wil printen zegt hij dat er geen printer geïnstalleerd of geselecteerd is, echter heb ik net alles van de printer van een cd-rom geïnstalleerd, de aanbevolen type installatie.. ik heb de pc diverse keren op nieuw opgestart en ook al vaker de software van printer opnieuw in de pc gezet, maar hij print echter niks..

hoe kan ik me printer instaleren of selecteren om het word document te printen?

de printer is een epson stylus SX218
mijn pc is win xp pro met sp3

kan iemand mij helpen?
ik moet dit document over 2 dagen geprint hebben.

gr ingrid

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
4K

Antwoorden (2)

Kijk een bij "Apparaten en printers" in het configuratiescherm om te kijken of de printer hier wel herkend wordt. Desnoods kun je hier ook de Epson als standaard instellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb in mijn cofiguratie scherm 2 dingen `fax en printers` of `scanners en camera`s ` welke moet ik hiervan hebben?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Fax en printers. Als het goed is wordt hij ook weergegeven in scanners en camera's, maar dit werkt gewoon dus hoeft daar niks in veranderd te worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als ik op het pictogram dubbelklik (onder scanner en camera`s ) dan word de software weer geinstaleerd en scant de printer dat wat er op de plaat ligt,
ik heb een document gemaakt in word dat ik moet printen, het scannen gaat wel maar printen niet,
tijdens het instaleren heb ik geen optie om het als standaard in te stellen, er worden alleen gevraagt in wat voor bestands type ik de scan afbeelding wil opslaan en op welke locatie, maar geen print optie of standaard instellen..
Mogelijk wordt de service niet gestart.Dit wordt het "spooler-probleem genoemd openbaart zich vaak ,ná een installatie van een SP.
Doe dus even het volgende:
Start>>Uitvoeren (typ her precies hetzelfde in

services.msc

U komt nu in het hulpprogamma "Services". Zoek nu (op alfabet)naar Epson

Click op Epson zodat het blauw kleurt en druk helemaal linksbovenin op

Service opnieuw starten.

Als dit nou steeds gebeurt,herhaal dan deze stappen en druk opnieuw op Epson,open het met de rechtermuisknop en kies Eigenschappen

Nu kunt U in het schermpje invullen Automatisch.

Groet : Zoekertje