Is het downloaden van illegale torrents strafbaar in Nederland?

Toegevoegd na 1 dag:
Ik weet dat het illegaal is maar is het ook strafbaar?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Uiteraard zijn "illegalle" torrents strafbaar. Dit zijn o.a. torrents die software en spellen bevatten. Muziek en films zijn daarentegen niet strafbaar omdat dit valt onder het kopje "kopie voor thuisgebruik".
Let wel op dat het verspreiden ( uploaden) van films en muziek wel strafbaar is. Zo goed als alle torrent clients downloaden niet alleen, maar uploaden ook!!!. Als je er dus niet voor zorgt dat alleen een map met rechtenvrije inhoud wordt geupload, ben je dus strafbaar bij het gebruik van deze torrent client.

Gelukkig zijn er betere/veiliger alternatieven dan torrents:-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee het dowloaden is niet illegaal, maar bij een hele hoop programma's upload je de download ook automatisch als ie aan het downloaden bent, dit is wel strafbaar.