Hoe kun je een pc compleet formatteren? Ik heb al vaak gehad dat ik dat wil doen door een nieuwe Windows te installeren, maar dan heb ik er gewoon 2 ?

Ik wil echt alles verwijderen zodat hij terug is zoals toen ik hem had gekocht. Ik heb de recovery-CD met Windows XP. Maar ik heb dat al eens geprobeerd, en ik kreeg als resultaat dat ik 2 Windows had, de oude en de nieuwe. Hoe moet ik het precies aanpakken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
1.2K

Het beste antwoord

download de freeware hirensbootcd
pak hem uit, brand de iso op een cd'tje.

( geen programma om de Iso te branden ? dan kan je CD burner XP downloaden, ook freeware )

start je pc op met cdrom, en op de cd zal je diverse software vinden om je disk te formateren :)

ik gebruik zelf meestal één van de partitiemanagers daarvoor.

verder staat er op die cd nog veel leuke software voor pc's in problemen :) ( een must have ;) )

Toegevoegd na 4 minuten:
Als je echt schrik hebt dat iemand op je pc nog diep zou gaan zoeken naar jou gegevens ( wat kan met de juiste tools ) dan kan je beter dat doen wat Zoekertje aanraadt. dan is het echt onmogelijk nog ooit data van jou terug te halen :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

ga naar Dos-mode (via run cmd)
en toets: format c
(er vanuit gaande dat je al je besturingen e.d. op c hebt staan).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
escape
12 jaar geleden
Ha! Dat moet je maar eens proberen!
Dat vindt Windows niet goed, dat gaat je niet lukken!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij heb ik dat de laatste keer dat ik een format heb uitgevoerd (5 jaar geleden) toch echt op die manier gedaan.
Sindsdien heb ik de images ontdekt, sneller, makkelijker, beter.
opstarten via de cd, dan format c, daarna nieuwe windows installeren.
itsme
12 jaar geleden
De windows CD opstarten. Dan krijg je een scherm waarbij je alle partities van je schijf ziet. (ziet er ongeveer zo uit: http://3.bp.blogspot.com/_e8AOZTg8Z20/TOFfDNOKIuI/AAAAAAAAADQ/LZuX4iTXvKY/s1600/xp+install+5.gif).

Verwijder alle partities met de toets die erbij vermeld staat (er staat iets als "druk d om de partitie te verwijderen).

Als het goed is blijft er nu nog 1 groot blok "ongepartitioneerde ruimte" over. Dit betekend dat je hele schijf leeg is en gebruikt kan worden. Nu moet je een knop vinden waarmee je daar windows op kunt installeren. Zal wel iets zijn als "windows installeren op ruimte".ongepartitioneerde

Toegevoegd na 33 seconden:
Zal wel iets zijn als "windows installeren op ongepartitioneerde ruimte". - Sorry voor de typfout.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga naar de volgende website ,download het programma Darik's Boot and Nuke ,brand dit zoals uitgelegd op de website ,start met die cd op en echt alles zal er vanaf worden geveegd.

http://www.dban.org/download

Groet:Zoekertje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Darik's Boot and Nuke even downloaden, ben je gegarandeerd van alles af.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je een acer hebt kan je tijdens het opstarten op alt+F10 trommelen (iet 1 keer maar meerdere keren snel achter elkaar) dan wordt acer erecovery opgestart je kan dit ook doen door naar start/alle programma's/acer/acer erecovery management