Kan je een video op internet op je PC opnemen? Bijvoorbeeld op een nieuwssite? zodat je die kan herbekijken wanneer je wil ?

Toegevoegd na 1 minuut:
Dus een video op een nieuwssite wil ik opslaan als avi of mpg. Met welk programma kan dit? Dit heet streaming video recorder maar ik vind geen enkel programma die dat doet?

Toegevoegd na 2 minuten:
Zoals het huwelijk tussen William en die ander. Kan je die live-verslaggeving opnemen als avi zodat je de uitzending na het live-verslag kan herbekijken? Met welk programma?

Toegevoegd na 3 minuten:
Sorry ik ben niet echt royalty kenner dus ik weet naam niet van zijn toekomstige.

Toegevoegd na 4 minuten:
Mijn moeder is wel koningsgezind, dus voor haar moet ik het opnemen. Ik heb wel analoge tv op mijn pc, maar dan is dat beeld zo ruis. En live-streaming is altijd mooi beeld.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
1.6K

Het beste antwoord

als je de browser Firefox gebruikt kun je de Add-on Downloadhelper installeren. die gebruik ik al jaren met veel plezier. Je kunt er vooral goed YouTube filmpjes mee downloaden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

je kan het wellicht met een screen capture programma opnemen ?
Er zijn er ook die een gedeelte van het scherm op kunnen nemen als je de video zelf niet op zijn volledig scherm kan zetten.
welke site is het overigens en welke player wordt daar gebruikt ?

Toegevoegd na 3 minuten:
dan wordt die screencapture ook niets denk ik zeker een hele lange video wordt moeilijk maar kan je niet gewoon op video of harddisk recorder het live verslag opnemen?
capthavoc
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De live verslaggeving zal gebeuren op www.deredactie.be, in de videozone.
Er staan dagelijks filmpjes op deredactie.be, misschien kan je daar zien welke player ervoor gebruikt wordt. Ik ken daar persoonlijk niet veel van. Dank!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar ik had toch ooit gehoord te hebben dat er zo streaming programma's bestaan, waarbij je een website moet ingeven (in het programma) en dat dan wordt opgenomen
capthavoc
12 jaar geleden
ik vermoed dat dat niet opgaat voor nieuwsites
die spelers zijn afgeschermd voor directe streaming opnames.
capthavoc
12 jaar geleden
effe geprobeerd met realplayer basic
inderdaad deze player is afgeschermt
realplayer gebruik ik altijd om youtube filmpjes te kopieren
de gratis versie is goed genoeg
tip je hoeft niet te registeren klik gewoon op cancel wanneer je de registratie form ziet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vroeger kon je dat met realplayer basic
Maar nu is deredactie.be blijkbaar beveiligd want het lukt niet meer. @capthavoc: probeer jij eens met realplayer het filmpje te downloaden, lukt het bij u ?
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/mediatheek/programmas/terzake/2.15439/2.15440/1.1011663
capthavoc
12 jaar geleden
helaas nee er zit een JW player voor die schermt dat af
vrees dat het met een programma als fraps zal moeten
maar dat is waarschijnlijk ook verspilde moeite
wat zijn je plannen ermee want het komt als het goed is live op tv dus video/hardiskrecorder ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mijn moeder wil het terugzien, ze is koninggezind.
we hebben geen videorecorder meer, en een hd recorder hebben we nog niet. Via pc was dus het eenvoudigst.
capthavoc
12 jaar geleden
ik las dat je analoge op je pc hebt je zou eens een goeie kwaliteit coaxkabel kunnen proberen ?
probeer eens de kabel die op je normale tv zit eens
ik kan met voorstellen dat als je daar een splitter hebt zitten eentje naar tv en ander naar pc dat dat een zwak signaal oplevert zet hem een rechtstreek zonder splitter of versterker op de pc en kijk of je dan beter beeld hebt
Het kan met ''Fraps'' een gratis programma. Je moet alleen wel even uitvogelen hoe precies. Het is niet super gebruiksvriendelijk maar wel het enige gratis programma die het kan op een degelijke manier. Andere software geeft schokkerig en vaag beeld. Vaak ook zonder geluid.