Ik heb een rij met verschillende woorden. Hoe kan ik deze goed presenteren in een Pie Chart in Calc (van OpenOffice)?

Ik heb een rij met woorden en deze wil ik graag in een Pie Chart presenteren.

Echter laat hij, op dit moment, alle woorden zien in plaats van ze te groeperen. Hoe kan ik dat voor elkaar krijgen?

Aap
Noot
Mies
Aap
Mies
Noot
Mies
Aap

fictieve data, hierboven.

In de chart wil ik dan dus alleen aap, noot en mies terug zien met een percentage hoe vaak die voorkomen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Calc kan niet zoveel als bijvoorbeeld Excel,

Je zal eerst een hulptabel moeten maken waarvan je later de grafiek maakt. In die tabel moet dan elk woord 1x voorkomen, met het aantal x dat het woord voorkomt er achter (laat dat door door calc berekenen).

Als je van die hulptabel vervolgens een grafiek maakt en kiest voor gegevenslabels opmaken, dan kan je daar selecteren dat je ze als percentages wilt weergeven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een hulptabel? Kan het echt niet in één keer? Ik mis Excel :(
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thnx.