Wat is een goed open source alternatief voor Moviemaker?

Ik gebruik Audacity voor audio bewerking, Gimp voor grafische bewerking. Beide zijn open source.
Nu zoek ik een goed alternatief voor Moviemaker. Zijn die er überhaupt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Ik ga er maar even vanuit dat het voor Windows moet zijn, dan zou ik eens kijken naar Avidemux.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je vraagt naar Open Source paketten. Volgens mij is Gimp wel open source (dus openbare broncode), maar audacity dacht ik niet. Audacity is wel freeware. Mocht het je gaan om freeware en niet specifiek om Open Source dan kan je bijgaand overzichtsartikel lezen over gratis DVD authoring paketten.

Onderaan de pagina staan links naar verschillende pakketten zoals:

Stoik Capturer
Gspot
Flaskmpeg
Virtualdub
Dvd Decrypter
Dvd Shrink
Dvd2avi
Vobrator
Ciler's Ac3tool
Besweet Gui
Headac3he
Zweistein 4
Jashaka
Virtual Edit
Avid Free Dv
Windows Movie Maker
Audacity
Wavepad
Madtracker
Kristal Audio Engine
Tmpgenc
Dvd-author
Cheetah DVD Video
CdburnerXP Pro