Hoe zet ik een video op mijn T-Pad?

Foto's via I-Tunes vanaf mijn pc op mijn I-Pad zetten is me gelukt.
Het lukt me echter niet een Video vanaf mijn pc op mijn I-Pad te zetten.
De video die ik wil gebruiken heeft een VOB extensie. Of gaat dit niet en moet ik video's met een AVI extentie of andere extensie gebruiken?
Via Bestand> Map(of bestand) aan bibliotheek toevoegen geeft geen enkele reactie.
Wie weet er raad?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Als je een filmpje op je iPod wilt afspelen, moet het eerst omgezet worden naar een bestandsformaat dat de iPod kan lezen, juist codec et cetera.

Om dat allemaal makkelijker te maken, kun je Videora iPod Converter gebruiken: http://www.videora.com/en-us/Converter/iPod/

Het programma werkt heel simpel (helaas wel veel reclame banners, maar het werkt verder prima).

- Klik bovenaan op convert.
- In het tabje dat vlak onder convert is verschenen klik je op video file.
- selecteer Normal Mode.
- nu ben je bij Step 1, select video.
- Na het selecteren van de video kom je bij stap 2, waar het geconverteerde bestand moet staan. Deze map mag je zelf kiezen, maakt niet uit waar op de harde schijf.
- klik op de oranje next pijl in het grote venster.
- step 3: eventueel de naam van het bestand veranderen.
- weer op next klikken.
- Nu kun je de video settings veranderen. Ik laat altijd alles op standaard staan, je kunt wat met de instellingen spelen, maar het maakt volgens mij niet veel verschil.
- weer op next klikken.
- Nu onderaan op de knop start converting klikken.
- Dan zie je een melding ‘Conversion In Progress’ en kun je klikken op ‘View Conversion Progress’ om te zien hoe lang het nog duurt.
- Als de conversion klaar is, opent als het goed is gelijk iTunes en wordt je video file in de map films gezet.
Zo niet, dan kun je dit zelf importeren in iTunes via bestand -> bestand aan bibliotheek toevoegen…

De volgende keer dat je synchronize doet, staat je video op je iPod Touch. Vergeet niet het vinkje aan te zetten dat films op je iPod moeten komen.
Kimath
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank Kimath tot zo ver.
Het bewuste stuk slaat op een iPod. Ik heb een iPad.
Maakt dat geen verschil?
Kimath
13 jaar geleden
Nee hoor, dat maakt als het goed is niets uit.
Als je het programma voor het eerst opstart, word je gevraagd welk apparaat je hebt. Volgens mij staat de iPad daar dan ook bij.
Het geconverteerde filmpje word dan automatisch in de juiste resolutie gezet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb het programma Handbrake gebruikt om te converteren. Verder een bruikbaar antwoord.