Een enquete in Excel invoeren, hoe?

Maar 5 meerkeuzevragen+openvragen, +-20 enquetes. Hoe te verwerken in excel?
Dit moest van school, zij hebben me niks verteld hoe te verwerken.

Weet jij het antwoord?

/2500

Je zou dit ook kunnen maken met Google Docs, dit is ook erg makkelijk. Daarvoor op je op docs.google.com een nieuw formulier en kan je vervolgens vragen toevoegen.

je hebt 20 enquetes: geef die allemaal een nummer. zet die nummers onder elkaar in kolom a, sla de bovenste regel over. in de bovenste regel zet je vanaf kolom b en dan verder naar rechts de vraagnummers. in diezelfde kolommen zet je vanaf regel 2 (dat is waar de eerste enquetenummer staat) de antwoorden per enquete NAAST elkaar. doe dat voor alle 20 enquetes. Oh ja, verzin ook een code voor een missend antwoord (bijvoorbeeld z, of 99) dan kun je later makkelijk zien per vraag, hoeveel mensen de vraag daadwerkelijk beantwoord hebben. Als je de open vragen niet volledig wil overschrijven, moet je ze gaan categoriseren, of coderen. Feitelijk in categorieen die je later wilt gebruiken om een verslag te maken. hoop dat je er zo een beetje uitkomt! Toegevoegd na 4 minuten: voor twintig enquetes is het wel zo te doen als beschreven. heb je er veel meer, dan is het verstandig om in de meerkeuze antwoorden, en de code voor een missend antwoord via de functie "gegevens" en vervolgens "gegevensvalidatie" in excel cellen die je moet invullen controleerbaar te maken, dat voorkomt invoerfouten.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100