In de eerste bron kun je een filmpje bekijken erover. Daar wordt het één en ander in uitgelegd.

Microsoft Silverlight is een ontwikkelingsplatform waarmee complexe grafische interfaces kunnen worden ontwikkeld voor in browsers, als desktopsoftware of in mobiele apparaten.[1] Oorspronkelijk is het als browser-plugin gelanceerd, maar Silverlight wordt langzamerhand steeds breder gedragen. Applicaties voor Windows Phone 7 worden bijvoorbeeld ook in Silverlight ontwikkeld[2]. Met Silverlight is het mogelijk om complexe animaties te maken, video weer te geven en te streamen. Silverlight is als web-plugin beschikbaar op verschillende browsers van verschillende besturingssystemen, voornamelijk op Windows en Mac OS.

Microsoft Silverlight stelt de gebruiker in staat om vectoriële animaties te visualiseren, maar vooral om multimedia-inhoud, die audio en video integreert, te tonen in de webbrowser. Door middel van JavaScript kan men een Silverlight-applicatie in een website integreren.
Silverlight ondersteunt de volgende audioformaten: WMA en MP3.
Voor video ondersteunt het de formaten WMV en VC-1 (enkel het ASF-bestandsformaat).
Vanaf Silverlight 3 wordt ook het videoformaat h.264 en het audioformaat AAC ondersteund.
Silverlight maakt het mogelijk dynamische XML-inhoud te laden, deze kan gemanipuleerd worden door een DOM-interface. Dit is een techniek vergelijkbaar met de gebruikelijke AJAX-techniek. Silverlight heeft ook een downloader-object dat gebruikt kan worden om inhoud te downloaden zoals scripts, actieve media of andere data die nodig zijn voor de applicatie. Met versie 2.0 van Microsoft Silverlight kunnen Silverlight-applicaties geschreven worden in elke .NET-programmeertaal, maar ook in enkele dynamische programmeertalen zoals Ruby en Python.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank u ;)

Andere antwoorden (2)

Silverlight is niet 'godsnaam'.
Voorheen had je Silverlight nodig om film/programma's te kunnen zien. Gelukkig is nu een ruimere keuze en hoef je MS Silverlight niet per sé te downloaden en installeren. De veiligheid zou niet helemaal in orde zijn:
Microsoft-beveiligingsbulletin MS10-060 - Kritiek
Door beveiligingslekken in de Microsoft .NET Common Language Runtime en in Microsoft Silverlight kan externe code worden uitgevoerd (2265906)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Godsnaam??? Waar haal je dat nou weer vandaan?
Het is een concurrent van Adobe Flash en Shockwave player. Zo hoopt microsoft in zijn voordeel te zijn met zijn apparaten met zijn eigen besturingssystemen om zo minpunten bij andere grote computerbedrijven te kweken. Gelukkig wordt de toekomst HTML5, zodat niemand meer Zit te piepen om plug-ins die moeten worden gedownload