op hoeveel pc's mag je een legitieme windows versie installeren?

ik heb een xp pc waar ik windows 7 op zou willen zetten. ook heb ik een laptop waarbij windows verkenner niet meer werkt.

kan ik een windows dvd voor beide gebruiken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
4.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je die DVD al of wil je een DVD gaan kopen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wil ik gaan kopen, is een oudere pc trouwens bestand tegen 64 bit?

Het beste antwoord

Het ligt er aan of je OEM of een Retailversie hebt van windows. Een OEM-versie zit bij de PC/laptop meegeleverd en mag alleen maar op die PC/laptop geinstalleerd worden van Microsoft. Een Retailversie kan je los in de winkel kopen en die mag je op 3 PC's installeren. De Retailversie is ook meestal 3x zo duur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

als het goed is kun je er bijna altijd 3 pc mee installeren
dat staat op de verpakking van die DVD
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik acht het waarschijnlijker dat de vraagsteller over een OEM-versie beschikt en dan mag je hem maar op een PC installeren volgens MS.
Dat ligt geheel aan de licentievorm die je afsluit, dus soms maar op een pc en in andere gevallen onbeperkt, maar let op je betaald wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een OEM versie MAG je maar op 1 pc installeren,
Het kan op meerdere(a)