Waarom kan ik geen bijlagen van e-mails meer opslaan?

Ik heb Vista met Windows Mail op mijn pc. Als ik een ontvangen bericht heb geopend en ik wil de bijlagen opslaan, dan kan ik dat (sinds kort) niet meer via Bestand>Bijlagen opslaan. Die tekst blijft grijs. (Ik kan het bericht wél opslaan door op de bijlage te gaan staan, maar dat vind ik niet erg handig).

Bij het tabblad Beveiliging heb ik de optie "Opslaan of openen van bijlagen die mogelijk een virus bevatten niet toestaan" al uitgevinkt (als Administrator), maar ook dat helpt niet. Via Google zie ik dat veel mensen met dit probleem kampen, maar een oplossing kan ik nergens vinden. Wie heeft "de Gouden Tip"? Alvast bedankt!

Picture for question
Pieter2011
13 jaar geleden
in: Software
3.2K

Antwoorden (3)

wat voor een bijlage is het?
Heb je het bij elk mailtje met bijlages?

Niet alle mailtjes hebben een echte bijlage. Sommige mailtjes bevatten plaatjes in de mail als handtekening.

Het lijkt dan dat je een bijlage erin hebt zitten, maar uiteindelijk is dat dus niet zo, en kan je die dus ook niet opslaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pieter2011
13 jaar geleden
Het werkt bij geen enkel e-mailbericht meer. Ook maakt het niet uit welke bijlages ik wil opslaan: .doc-bestanden, pps-jes, jpg enz. Het werkt sinds kort gewoon niet meer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waarschijnlijk door een update van windows. Door deze weer te verwijderen los je het op.
vaak ligt het aan je je virus scanner zekler als deze niet standaard door het windows beveiligingscentrum wordt ondersteunt dus waar je dus zelf met invullen dat je en virus scanner hebt die jezelf controleert
doe als test eens dit zet je virus scanner uit en probeer dan eens een bijlage te openen
werkt het dan opeens wel zou je een andere virusscanner kunnen overwegen
capthavoc
13 jaar geleden
Pieter2011
13 jaar geleden
Had ik al geprobeerd, maar dat maakt geen verschil. (Een halfjaar geleden kon ik opeens niet meer op internet en dat bleek inderdaad aan een fout in Avast te liggen. Zodoende heb ik dat nu meteen gecontroleerd, maar helaas...).
Ik lees wel hier en daar dat het te maken zou kunnen hebben met IE9. Dat heb ik nog niet gecheckt.
Je hebt mischien niet het programs bijvoorbeeld je krijgt een word programa maar je hebt helemaal geen word dan kan je het niet openen (wel in kladblok of
Iets anders) het kN ook zijn dat je computer volzit ga dan de C schijf legen veel succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pieter2011
13 jaar geleden
Ik kan de bestanden wel openen, maar niet opslaan.